انتقاد از ناکارآمدی دولت افغانستان در اجرایی کردن توافقنامه صلح با حکمتیار
(last modified Mon, 02 Jan 2017 04:46:21 GMT )
جدی 13, 1395 09:16 Asia/Kabul
  • اشرف غنی و حکمتیار
    اشرف غنی و حکمتیار

عضو مجلس سنای افغانستان تاکید کرد  تا زمانی که سران دولت اختلافات را کنار نگذارند و توافقنامه صلح با حکمتیار اجرایی نشود؛  صلح در این کشور امکان پذیر نیست .

به گزارش خبرگزاری تسنیم، «رحمت الله اچکزی» نماینده مردم قندهار در مجلس افغانستان  ازعملکرد ضعیف دولت انتقاد و اعلام کرد درصورتی که مذاکرات صلح با حزب اسلامی اجرایی نشود، اعتماد مردم به مذاکرات صلح از بین می‌رود.
«فرهاد سخی» معاون اول مجلس سنای افغانستان نیز تاکید کرد که توافقنامه صلح دولت و حزب اسلامی باید هرچه زودتر اجرایی شود.
حمید عزیزی سخنگوی حکمتیار،نیز گفت 400 زندانی حزب اسلامی بر اساس تعهد دولت افغانستان دوهفته قبل باید از زندان‌ آزاد می‌شدند ولی دولت کابل تا کنون به این تعهد خود عمل نکرده است.
این در حالیست که «عبدالرئوف ابراهیمی» رئیس مجلس افغانستان ماه گذشته از آزادی تمام زندانیان حزب اسلامی توسط دولت ابراز نگرانی کرده بود.

توافقنامه صلح دولت افغانستان و حزب اسلامی حکمتیار 8 میزان 1395 میان اشرف غنی رییس جمهور و حکمتیار رهبر این حزب امضا شد .

رفع تحریم‌های آمریکا و سازمان ملل، تعیین زمان مشخص برای خروج نظامیان خارجی از افغانستان، آزادی زندانیان این حزب و برگزاری انتخابات شفاف از موارد مهم این توافقنامه است.

حزب اسلامی از گروههای مخالف دولت افغانستان محسوب می شد که اعضای آن درپانزده سال گذشته با نیروهای افغان و خارجی می جنگیدند.

 

کلیدواژه