حوت 26, 1402 17:07 Asia/Kabul
  • استقبال حکومت طالبان از تمدید ماموریت یوناما در افغانستان
    استقبال حکومت طالبان از تمدید ماموریت یوناما در افغانستان

سخنگوی حکومت طالبان ضمن استقبال از تمدید ماموریت یوناما گفت: فعالیت نمایندگی سازمان ملل متحد در کشور در زمینه تقویت روابط دیپلماتیک افغانستان با جهان، سودمند است.

به گزارش رادیو دری، ذبیح الله مجاهد  افزود امیدوارم ماموریت یوناما به مصلحت افغانستان تمام شود زیرا حکومت کابل به تعامل با کشورها نیاز دارد و این نهاد می‌تواند تحکیم کنند روابط باشد.

سخنگوی حکومت طالبان گفت: «خواست مردم افغانستان نمایندگی خوب یوناما در این کشور است و این نهاد دستاوردها، پیشرفت، امنیت و ثبات این کشور را به دنیا نشان دهد».

مجاهد با تاکید به این که یوناما باید در مسائل دیپلماتیک به خوبی ایفای نقش کند، اظهارداشت: مسائل و مشکلاتی وجود دارد اما باید از طریق تفاهم حل شود البته در عین حال حق مردم افغانستان نباید ضایع شود. کرسی سازمان ملل در اختیار حکومت کنونی کابل قرار گیرد و دارایی‌های افغان‌ها نیز آزاد شود.

سخنگوی حکومت طالبان ادامه داد: همچنین تحریم‌ها و فشارهای نادرست از افغانستان برداشته شود در موضوعاتی که حل آنها مشکل است نیز اتهام‌زنی یا سوءاستفاده صورت نگیرد.

مجاهد گفت که افغانستان خواستار روابط حسنه با سازمان ملل و تمام کشورها است و یوناما می‌تواند در این زمینه نقش مثبت ایفا کند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد مأموریت هیات نمایندگی این سازمان را برای یک سال دیگر در افغانستان تمدید کرد.

سازمان ملل ماموریت یوناما را تمدید کرد

کلیدواژه