حوت 27, 1402 19:01 Asia/Kabul
  • توقف فعالیت‌های «کمیته سوئد برای افغانستان»
    توقف فعالیت‌های «کمیته سوئد برای افغانستان»

رئیس «کمیته سوئد برای افغانستان» اعلام کرد به‌دلیل لغو مجوز این نهاد توسط طالبان، تمام فعالیت‌های کمیته مذکور در افغانستان متوقف شده است.

به گزارش رادیو دری، «آندریاس استفانسون» رئیس کمیته سوئد برای افغانستان اعلام کرد به‌دلیل درخواست طالبان و با توجه به لغو مجوز فعالیت این نهاد، فعالیت کمیته مذکور در افغانستان متوقف شده است.

استفانسون خاطرنشان کرد پس از هتک حرمت به قرآن در استکهلم، طالبان مجوز فعالیت این کمیته را در افغانستان ممنوع کرد و تلاش‌های برای گفتگو دراین‌باره نیز نتیجه‌ای نداشت.

وی در گفتگو با «رادیو سوئد» گفت: فعالیتی که مجوز ندارد، می‌تواند خطرات زیادی به‌همراه داشته باشد. از زمان به آتش‌کشیده شدن قرآن در استکهلم تاکنون کمیته سوئد با کمک‌های ویژه محلی و منطقه‌ای در چندین مکان به کار خود ادامه داد، اما اکنون از سوی طالبان پیام‌های قوی دریافت شده است.

حکومت طالبان تیرماه سال جاری اعلام کرد تمام فعالیت‌های سوئد در افغانستان به‌دلیل اجازه دولت این کشور به هتک حرمت قرآن کریم متوقف شده است.

هیات حاکمه افغانستان همچنین تصریح کرد تا زمانی که دولت سوئد از صدور مجوز برای هتک حرمت قرآن کریم از مسلمانان تقاضای بخشش نکند، تمامی فعالیت‌های این کشور در افغانستان متوقف خواهد بود.

واکنش کمیته سوئد به تعلیق فعالیت‌های سوئد در افغانستان

کلیدواژه