حوت 28, 1402 14:47 Asia/Kabul
  • کرزی به دستور قندهار ممنوع الخروج است
    کرزی به دستور قندهار ممنوع الخروج است

منابع خبری می‌گویند که حامد کرزی رئیس‌ جمهور سابق افغانستان را رهبر طالبان در قندهار ممنوع الخروج کرده است.

به گزارش رادیو دری به نقل از منابع افغان، افراد نزدیک به حامد کرزی تایید کرده اند که شماری از مقامات حکومت طالبان چون امیرخان متقی وزیر خارجه، ملایعقوب مجاهد وزیر دفاع، سراج الدین حقانی وزیر داخله، عبدالحق وثیق رئیس استخبارات و حتی ملاحسن آخند رئیس‌الوزرای حکومت تلاش کرده اند که این محدودیت را از سر راه آقای کرزی بردارند اما تاکنون نتوانسته‌اند مانع فرمان قندهار شوند.

گفته می شود دستور ملاهبت‌الله آخندزاده رهبر طالبان مبنی بر ممنوع الخروجی حامد کرزی به‌گونه شفاهی صادر شده است.

این در حالی‌ است که چنین دستوری درباره عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه حکومت پیشین وجود ندارد.

پیش از این کرزی چند باری توانسته بود با ارائه درخواست به رهبران طالبان و موافقت آنها به خارج از کشور سفر کند اما بیش از یک سال است که قندهار وی را ممنوع الخروج کرده است.

به تازگی داکتران در کابل به کرزی توصیه کرده اند که برای عمل جراحی چشم خود به آلمان برود اما تا کنون از سفر وی به خارج از کشور جلوگیری شده است.

مقامات طالبان در کابل نیز از چگونگی دستور ممنوع الخروجی آقای کرزی اظهار بی اطلاعی کرده می گویند نمی دانند که چه نهاد یا شخصی این دستور را از جانب رهبر طالبان اعلام کرده است.

پیش از این نیز حامد کرزی ممنوعیت سفر خود به خارج از کشور را تایید کرده بود اما گفته بود عبور و مرور او در سطح شهر آزاد است.

برخلاف بسیاری دیگر از چهره‌ها و رهبران سیاسی برجسته در افغانستان، حامد کرزی و عبدالله عبدالله پس از سقوط در کشور ماندند.

محدودیت‌های جدید طالبان برای حامد کرزی؟

کرزی: خواهان فروپاشی حکومت طالبان نیستیم

کلیدواژه