جدی 13, 1395 11:33 Asia/Kabul
  •  کنترل مرزهای افغانستان برای ممانعت از ورود مواد مخدر به ایران

معاون امور بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر ایران گفت: برای ممانعت از ورود موادمخدر به جمهوری اسلامی ایران مرز افغانستان تحت کنترل ویژه است.

سردار سرتیپ "اسدالله هادی‌نژاد" معاون مقابله با امور بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر ایران تاکید کرد: امکان رد شدن هیچ محموله مواد مخدر از مرز افغانستان به جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد.

سردار سرتیپ هادی‌نژاد با بیان این که در ٢٥٠ کیلومتر مرز بین ایران و پاکستان نیز خلاء مرزی وجود دارد افزود: با همکاری دستگاه‌های مربوط و با اعتبار پیش بینی شده این خلاء مرزی کاملا بسته خواهد شد.

معاون امور بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر ایران گفت: بیش‌بینی می‌شود قاچاقچیان با بسته شدن مرز خاکی به سراغ مرزهای آبی رفته و از طریق خلیج فارس برای ورود به ایران اقدام کنند که با تدابیر اندیشیده شده در این زمینه نیز ناکام خواهند ماند.

سردار سرتیپ هادی‌نژاد تصریح کرد: جمهری اسلامی ایران تنها کشوری است که به شکل جدی با مواد مخدر مبارزه می کند.

جمهوری اسلامی ایران در فرایند مبارزه با مواد مخدر هزینه‌های فراوانی از جمله شهید شدن پرسنل نیروی انتظامی ایران مُتقبل شده است. 

به گفته "اسدالله ضمیر" وزیر زراعت٬ آبیاری و مالداری افغانستان فساد مالی، مافیای بین المللی و حضور نظامیان آمریکایی و انگلیسی در افغانستان  از مهمترین علل افزایش تولید مواد مخدر در این کشور است. 

"غلامعلی خوشرو" نماینده ایران در سازمان ملل هم اخیرا در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره افغانستان گفت: جامعه بین‌المللی وظیفه دارد به دولت وحدت ملی افغانستان در هر دو جبهه یعنی مبارزه با تروریسم و نیز نیل به توسعه اقتصادی و اجتماعی و کشت جایگزین کمک کند.

 

کلیدواژه