حمل 05, 1403 13:13 Asia/Kabul
  • سفر هیاتی از مقامات وزارت بازرگانی پاکستان به کابل
    سفر هیاتی از مقامات وزارت بازرگانی پاکستان به کابل

در بحبوحه تنش ها میان کابل و اسلام آباد، هیات بلندپایه ای از مسوولان وزارت بازرگانی پاکستان فردا (دوشنبه) برای دیدار با مقامات طالبان عازم کابل می‌شود.

به گزارش رادیو دری؛  این سفر در شرایطی صورت می گیرد که ناآرامی‌ در مرزهای مشترک افغانستان و پاکستان و اقدام‌های نظامی اخیر، فعالیت‌های تجاری، تردد شهروندان و حمل و نقل میان دو کشور را به شدت تحت تاثیر قرار داده است.

همچنین روابط تجاری بین پاکستان و افغانستان در بحبوحه درگیری های مکرر مرزی و بسته شدن گذرگاه های اصلی در امتداد مرز مشترک به طور قابل توجهی کاهش یافته است.

این اختلالات نه تنها روابط دیپلماتیک از قبل تیره را مخدوش کرده، بلکه خسارات اقتصادی سنگینی را در دو طرف پاکستانی و افغانستانی وارد است.

محمد زیبر موتی والا مدیر اجرایی سازمان توسعه تجارت پاکستان، سفر هیات این کشور به کابل را گامی در مسیر اعتمادسازی و اطمینان از تجارت روان بین دو همسایه عنوان کرد.

آخندزاده عبدالسلام سخنگوی وزارت تجارت افغانستان نیز سفر برنامه ریزی شده هیات پاکستانی را تایید و در عین حال، اسلام‌آباد را به پیچیده کردن مسائل تجاری بین دو کشور متهم کرد.

در ماههای اخیر، تشدید قوانین مرزی پاکستان با افغانستان تجارت دو کشور را تحت تاثیر قرار داده است و طرف پاکستانی از سال گذشته میلادی هرگونه تردد اتباع افغانستانی از جمله رانندگان را به داشتن گذرنامه معتبر و روادید پاکستان مشروط کرده‌اند.

زیان سنگین بسته شدن مرز تورخم برای بازرگانان افغانستانی و پاکستانی

انتقاد تجار افغانستانی از توقف کالاهای تجاری در پاکستان

بازرگانان افغانستانی: پاکستان در روند فعالیت‌های تجاری کارشکنی می‌کند

کلیدواژه