جدی 13, 1395 13:23 Asia/Kabul
  • تغییر تاکتیک جنگی نیروهای امنیتی افغانستان در ولایت هرات

مقامهای محلی در غرب افغانستان اعلام کردند ،عملیات‌های نظامی علیه نیروهای مخالف مسلح دولت در هرات از دفاعی به تهاجمی تغییر تاکتیک یافته‌است.

به گزارش امروز خبرنگار رادیو دری این مقام‌ها تاکید کرده‌اند، در این فصل سرد سال که افراد مسلح مخالف دولت توان رویارویی با نیروهای امنیتی را ندارند، فرصت مناسبی برای نیروهای دفاعی و امنیتی است تا مراکز تجمع طالبان را از بین ببرند و این افراد را زمین‌گیر کنند.

فرماندهان ارشد نظامی در این حوزه از کشور بر این باورند که مخالفان تفنگدار دولت افغانستان در سال آینده‌ خورشیدی توان مقابله با نیروهای امنیتی را نخواهند داشت.

این گفته‌ها در حالی مطرح می‌شود که در دو سه هفته‌ اخیر طالبان مسلح در چندین ولسوالی ولایت هرات نیروهای امنیتی این ولایت را با مشکلاتی روبرو کردند.

افراد گروه طالبان در ولسوالی شیندند در جنوب شهر هرات در یک حمله پاسگاه «میان‌رود» را به تصرفشان درآورده و تا کنون از 6 سرباز پلیس که در این محل بودند خبری در دست نیست.

«مهدی حدید» مسئول کمیته‌ امنیتی شورای ولایتی هرات گفت: با پایان یافتن سال میلادی تحرکات نیروهای وابسته به طالبان نیز افزایش یافته‌است.

وی بر این باور است که راه‌اندازی نبردها از سوی گروه طالبان بیشتر به دلیل دریافت پول از منابع مالیشان و همچنین تاکید بر ادامه‌ حضور این نیروها در غرب افغانستان است.

اما «جیلانی فرهاد» سخنگوی والی هرات در این باره می‌گوید ، نیروهای امنیتی این ولایت از لاک دفاعی بیرون آمده و تاکتیک آنها از این پس تهاجمی خواهد بود.

هرات در غرب افغانستان آرام‌ترین ولایت این کشور است.

در این ولایت به جز ولسوالی های شیندند، گلران و کشک‌ کهنه دیگر ولسوالی‌ها از امنیت نسبی برخوردارهستند.

 

کلیدواژه