حمل 06, 1403 11:28 Asia/Kabul

برخی از رسانه ها از محاصره خانه گلبدین حکمتیار در کابل از سوی نیروهای طالبان خبر می دهند.

به گزارش زهرا سلطانی خبرنگار رادیو دری ،گفته می‌شود که جنجال بر سر زمین خانه حکمتیار است که طالبان گفته متعلق به وزارت دفاع افغانستان می‌باشد.

فضل هادی وزین عضو حزب اسلامی محاصره دفتر حکمتیار را از سوی نیروهای طالبان تایید کرده و اکنون اعضای حزب اسلامی از این دفتر خارج شده اند.

از سوی دیگر «حبیب‌الرحمان حکمتیار» پسر «گلبدین حکمتیار» رئیس حزب اسلامی افغانستان با رد گزارش‌ها درباره محاصره خانه پدرش توسط طالبان گفت گلبدین حکمتیار محل اقامت خود را تغییر داده است.

حبیب‌الرحمان خاطرنشان کرد پدرش در خانه‌ای که دولت غنی پس از توافق صلح در اختیارش قرار داده بود، زندگی می‌کرد اما طالبان این توافق را نمی‌پذیرد.

وی با انتشار پیامی در «ایکس» نوشت: پس از چندین ماه بحث با مقام‌ها، نتیجه این شد که توافق‌نامه صلح با حکومت قبلی برای حکومت [طالبان] قابل قبول نیست. از توافق صلح با حکومت قبلی تنها همین جای زندگی مانده بود».

«عبدالنافع تکور» سخنگوی سابق وزارت داخله حکومت طالبان نیز دراین‌باره اظهار داشت حکمتیار در زمینی زندگی می‌کرد که متعلق به دولت بود و براساس تفاهم و مصلحت، جای دیگری به‌ازای محل زندگی قبلی او در نظر گرفته شده که به آنجا منتقل می‌شود.

حکمتیار: طالبان بخش اموزش افغانستان را به حزب اسلامی بسپارد

کلیدواژه