حمل 06, 1403 14:27 Asia/Kabul

مسئولان محلی در ولایت هرات می گویند که کار ساخت بند "پاشدان هرات" دوباره آغاز شده است.

به گزارش فیض احمد محمدی خبرنگار رادیو دری سخنگوی والی هرات گفت: بودجه اعمار بند پاشدان در سال 1403 تصویب شده و والی هرات به شرکت قراردادکننده نیز تاکید نموده است تا هرچه زودتر کار آن را آغاز نماید.

بند پاشدان در شرق هرات در کنار تولید 2 مگاوات برق، 13 هزار هکتار زمین را نیز آبیاری خواهد کرد.

سخنگوی والی هرات خاطرنشان کرد: اگرچه سالهاست که کار ساخت این بند بخاطر مهار آب های جاری در شرق هرات آغاز شده اما بنا بر مشکلاتی که در زمان حکومت قبلی وجود داشت کار این بند به پایان نرسید.

مولوی الیاس تصریح کرد: پس از استقرار نظام فعلی در کشور و تامین امنیت توجه اداره محلی برای ساخت پروژه های زیربنایی و عام المنفعه متمرکز می باشد.

سخنگوی والی هرات از تمهیداتی سخن گفت که برای اجرای هرچه بهتر ساخت این بند و پایان کار آن مهم و ارزشمند است.

این مقام محلی در هرات با اشاره بر اینکه مجری طرح نیز آمادگی کامل دارد تا طی چند روز آینده کار مجدد ساخت بند پاشدان را آغاز نماید، اظهار داشت: مردم افغانستان و به ویژه شهروندان هرات سالهاست که منتظر اجرای این طرح و بهره برداری از آن هستند که بزودی شاهد افتتاح بند پاشدان خواهند بود.

مولوی الیاس همچنین گفت: این بند در موقعیتی ساخته می شود که از این پس آب های جاری که بر اثر بارش برف و باران های موسمی به وجود میاید به هدر نخواهد رفت.

این مقام حکومتی در هرات خاطرنشان کرد: این بند علاوه بر آبرسانی به زمین های کشاورزی مزایای دیگری نیز دارد که به نفع مردم افغانستان خواهد بود.

کار اعمار بند پاشدان هرات در ولسوالی کروخ در شرق شهر هرات در سال 1390 خورشیدی آغاز شد و قرار بود در جریان سه سال به بهره برداری سپرده شود، اما به دلایل گوناگون، کار این بند متوقف شد و با گذشت 12 سال، تنها 70 درصد از کار این پروژه تکمیل شده است.

تاکید اداره محلی هرات بر تسریع ساخت بند پاشدان

 

 

کلیدواژه