حمل 07, 1403 13:34 Asia/Kabul

"سید حکیم بینش" از شاعران افغانستانی و تهیه کننده رادیو دری برونمرزی مرکز خراسان رضوی در مراسم دیدار شاعران با رهبر معظم انقلاب اسلامی، سروده‌ای را با موضوع همدلی دو ملت ایران و افغانستان قرائت کرد.

به گزارش رادیو دری، در شب میلاد  امام حسن مجتبی(ع) جمعی از شاعران و اهالی فرهنگ و ادب فارسی با حضور در محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی، به شعرخوانی پرداخته و از بیانات ایشان بهره‌مند شدند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی پس از شعرخوانی "سید حکیم بینش" ضمن تجلیل از پیشرفت شعر و شاعری در افغانستان فرمودند که افغانستان  یکی از مراکز مهم زبان فارسی است.

ایشان ابراز امیدواری کردند که شعر و ادب فارسی در افغانستان به جایگاه رفیع و شایسته خویش بازگردد.

"محمد کاظم کاظمی" هم در این دیدار، غزل کوتاهی درباره تحولات افغانستان خواند که مشکلات اقتصادی مردم افغانستان در آن با دغدغه‌مندی توصیف شده است:

رهبر معظم انقلاب اسلامی بعد از استماع شعر کاظمی افزودند: شعرهای توصیف ایشان از وضع کشورشان، همیشه توصیفاتی رسا، بلیغ و گویاست و [از لحاظ] لفظ در وضع خوبی است. ایشان، شاعر خیلی خوبی هستند.

 "نجیب بارور" یکی دیگر از شاعران افغانستانی هم در سروده اش ارزش‌های فرهنگی-تمدنی مشترک کشورهای فارسی‌زبان رامورد تأکید قرار داد.

Image Caption

 

رهبر معظم انقلاب اسلامی در تحسین مضامین و محتوای شعر، خطاب به شاعرش افزودند: موضوعِ وحدت ملت‌های فارسی‌زبان که مورد نظر شماست از مهم‌ترین مسائل امروز مجموعه‌ این کشورهاست.

رهبر معظم انقلاب اسلامی: شعر فارسی رسانه کم‌نظیر و قدرتمند در دوران جنگ رسانه‌ای است

کلیدواژه