حمل 09, 1403 12:47 Asia/Kabul
  • مجاهد: وزیر دفاع پاکستان با اتهام به افغانستان از مسئولیت خود در تامین امنیت فرار می‌کند
    مجاهد: وزیر دفاع پاکستان با اتهام به افغانستان از مسئولیت خود در تامین امنیت فرار می‌کند

سخنگوی حکومت طالبان در واکنش به اظهارت وزیر دفاع پاکستان مبنی بر حضور پناهگاه‌های تروریسم در افغانستان گفته است که او با متهم کردن افغانستان از مسوولیت خود برای تامین امنیت فرار می‌کند.

به گزارش رادیو دری، ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی حکومت طالبان در ادامه‌ی تنش‌های لفظی میان کابل و اسلام‌آباد در مورد مسایل امنیتی پاکستان و افزایش حملات تروریستی در این کشور گفته است که مقامات پاکستان با متهم کردن افغانستان، ناکامی‌های خود را توجیه می‌کنند.

مجاهد امروز پنج‌شنبه، نهم حمل در صحبت با رادیو-تلویزیون ملی به اظهارت وزیر دفاع پاکستان مبنی بر حضور پناهگاه‌های تروریسم در افغانستان واکنش نشان داده و گفته است که او با متهم کردن افغانستان از مسوولیت خود در راستای تامین امنیت فرار می‌کند.

خواجه محمد آصف، وزیر دفاع پاکستان روز چهارشنبه، هشتم حمل (یک روز پس از حمله‌ی خونین بر مهندسان چینی در این کشور) در شبکه اجتماعی ایکس نوشته است: «منبع تروریسم در پاکستان، در افغانستان است.»

طبق ادعای او، مقامات طالبان از آنچه که «مخفی‌گاه‌های تروریسم در افغانستان» خوانده می‌شود آگاه هستند و این گروه‌ها از افغانستان به‌منظور سکویی برای سازمان‌دهی حملات تروریستی در پاکستان استفاده می‌کنند.

اما سخنگوی طالبان در پاسخ به این اظهارات وزیر دفاع پاکستان گفته است: «ما این اظهارات وزیر دفاع پاکستان را بی‌اساس می‌خوانیم. افغانستان خودش قربانی چهل سال جنگ بود، خودش رنج‌های زیادی تحمل کرده است و اینکه حالا پاکستان، افغانستان را عامل ناامنی در آن کشور می‌خواند، این فرار از مسوولیت و توجیه ناکامی خودشان است.»

وزیر دفاع پاکستان، افغانستان را «منبع ترور» خواند

کلیدواژه