حمل 13, 1403 12:59 Asia/Kabul
  • همکاری استخباراتی امریکا با طالبان برای شکست داعش ضروری است
    همکاری استخباراتی امریکا با طالبان برای شکست داعش ضروری است

دستیار پیشین دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق امریکا می‌گوید که برای شکست داعش در افغانستان همکاری استخباراتی واشنگتن با طالبان، «ناخوشایند» اما ضروری است.

به گزارش رادیو دری، کریستوفر کوستا این اظهارات را در مقاله‌ای مشترک با کالین کلارک که روز یک‌شنبه در روزنامه نیوریورک‌تایمز منتشر شد، بیان کرده است.

به باور وی، طالبان نیروی قابل اتکا برای شکست داعش و سایر «گروه‌های تروریستی» در افغانستان نیستند.

این مقام پیشین امریکایی پیشنهاد کرده است که واشنگتن و متحدان آن باید از طریق قطر یا عربستان سعودی امتیازاتی را به هدف مبارزه طالبان با داعش در اختیار این گروه قرار دهد.

دستیار پیشین ترامپ خاطرنشان کرده است که طالبان به تنهایی توان مهار تهدید داعش خراسان را ندارند؛ با این حال وی حمایت از گروه‌های مقاومت در افغانستان برای از بین بردن تهدید داعش و القاعده را دیرهنگام می‌داند.

وی تاکید کرده است که پس از خروج نظامیان امریکایی از افغانستان، فعالیت‌های داعش و القاعده بیشتر شده و واشنگتن توان استخباراتی برای کنترل این گروه‌ها در افغانستان را ندارد.

براساس ادعای دستیار پیشین ترامپ، طالبان فشارهای زیادی را بر داعش در افغانستان وارد کرده؛ به همین سبب، این گروه حملات خود را به سایر کشورها، از جمله روسیه را افزایش داده است.

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که پیش از این برخی از مقام‌های کنونی امریکا از افزایش تهدیدات داعش در افغانستان نگرانی کرده بودند.

در تازه‌ترین مورد هفته گذشته متیو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا گفته بود که واشنگتن نگران افزایش تهدیدات داعش و القاعده در افغانستان و منطقه است.

سازمان های استخباراتی امریکا و متحدینش در ناامنی های افغانستان و منطقه دست دارند

حمله به نمازگزاران در افغانستان با همکاری استخباراتی آمریکا صورت گرفته است

کلیدواژه