حمل 13, 1403 13:59 Asia/Kabul

شب گذشته مراسم های باشکوه عزاداری شهادت مولای متقیان حضرت علی (ع) در دومین شب از لیالی متبرک قدر با حضور هزاران تن از عاشقان و مشتاقان خاندان نبوت و امامت در سراسر ولایت هرات برگزار گردید.

به گزارش فیض احمد محمدی خبرنگار رادیو دری، آقای افشار از برگزار کنندگان این مراسم ها با اشاره بر اینکه مقام و جایگاه حضرت علی (ع) در نزد خداوند بزرگ رفیع و خاص است، اظهار داشت: در شان و منزلت ایشان همین بس که در کعبه متولد شدند و در مسجد به شهادت رسیدند.

وی خاطرنشان کرد: شب شهادت ایشان مصادف است به یکی از شب های با عظمت قدر که نشان دهنده  فضایل حضرت امام علی (ع) می باشد.

در شب شهادت بزرگمرد علم و جهاد، ولایت هرات همانند سایر نقاط افغانستان غرق در اندوه و ماتم این رویداد تلخ تاریخ اسلام است.

در مراسم های ویژه ای که به همین مناسبت در همه مساجد جامع و تکایای ولایت هرات برگزار شده بود، اقشار مختلف مردم و به ویژه جوانان با عزاداری و سوگواری سالروز شهادت اسوه تقوا، مهربانی، فداکاری و مجاهدت، تاکید کردند: پیروی از آن امام همام راه سعادت و نیکبختی است و همه باید از زندگانی حضرت امام علی (ع) که سراسر درس اخلاق و معرفت می باشد الگو بگیریم.

گفتنی است که مراسم های ویژه احیاء شب های قدر با حضور پر شور اقشار مختلف مردم  که از شب نوزدهم ماه مبارک رمضان در ولایت هرات آغاز شده، تا شب بیست وسوم این ماه همچنان ادامه خواهد داشت.

احیای مراسم دومین شب‌ قدر در افغانستان

کلیدواژه