حمل 14, 1403 13:26 Asia/Kabul

معاون اداری حکومت طالبان حملات بی‌رحمانه صهیونیست‌ها در غزه و قتل عام ملت فلسطین را محکوم کرد و گفت: این حملات خلاف همه اصول بشری و بین‌المللی است .

به گزارش ذبیح الله قریشی خبرنگار رادیو دری، ارگ در خبرنامه‌ ای نوشته است که  عبدالسلام حنفی، معاون اداری حکومت طالبان شام روز گذشته در ضیافت افطاری که در وزارت امور خارجه برگزار شد، برای سفیران و نمایندگان سیاسی کشورهای مختلف در افغانستان، گفت:حملات بی‌رحمانه رژیم صهیونیستی بر نوار غزه کشتار دسته‌جمعی ملت فلسطین است که تمامی نظم و قوانین بین‌المللی را زیر سوال برده است.

حنفی مدعی شد که پس از حاکمیت "امارت اسلامی" در افغانستان، امنیت به صورت کامل تامین شده، کشت، قاچاق، تجارت و استعمال مواد مخدر منع و فساد اداری ختم شده، فعالیت رسانه ها ادامه دارد، معتادین جمع‌آوری شده و در این اواخر در حدود بیش از یک میلیون مهاجر افغان از کشورهای همسایه به شکل اجباری اخراج شده‌اند که به گونه بهتر مدیریت شده است.

معاون اداری حکومت طالبان گفت که "امارت اسلامی" از تمامی کشورهای منطقه و فرامنطقه می‌خواهد به منظور جلوگیری از مهاجرت‌های جوانان به کشورهای دیگر، ختم مواد مخدر و تضمین ثبات در افغانستان در تطبیق پروژه‌های بزرگ انکشافی مانند افغان ترانس، هرات – بولدک، بندر چابهار، راه لاجورد، کوریدور واخان و تاپی سرمایه‌گزاری کنند.

به گفته‌ی وی؛ امنیت در افغانستان نه تنها برای شهروندان این کشور مهم است بلکه به سود همه کشورهای منطقه و فرامنطقه است به همین منظور برای ادامه ثبات در افغانستان، سرمایه‌گزاری در عرصه‌های مختلف امر ضروری است.

مولوی عبدالسلام حنفی هم‌چنان از اقدام بانک جهانی برای عملی ساختن پروژه کاسا یک‌هزار ابراز امتنان کرده است.

او هم‌چنان بیان کرد که "امارت اسلامی افغانستان" خواهان روابط نیک با همه کشورهای جهان است و می‌خواهد که افغانستان یک کشور اقتصاد محور باشد و به امور داخلی هیچ کشوری مداخله نمی‌کند و تقاضامند است دیگر کشورها هم به امور داخلی افغانستان مداخله نکنند.

 

کلیدواژه