حمل 15, 1403 17:16 Asia/Kabul
  • مهاجران افغانستانی ساکن مشهد هموطنان‌شان را به راهپیمایی روز قدس فراخواندند
    مهاجران افغانستانی ساکن مشهد هموطنان‌شان را به راهپیمایی روز قدس فراخواندند

شورای هماهنگی تشکل های مهاجران غرب افغانستان مقیم مشهد مقدس از همه افغانستانی‌های ساکن این شهر دعوت کرد همگام با مردم شریف ایران با شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس، آرمان فلسطین را فریاد بزنند.

به گزارش رادیو دری؛ شورای هماهنگی مراکز و تشکل های مهاجران حوزه غرب افغانستان در مشهد در آستانه روز جهانی قدس با انتشار بیانیه ای، فلسطین را بخشی از تاریخ اعتقادی و فرهنگی امت اسلام خوانده و افزوده است: امسال امت اسلام و آزادیخواهان جهان در حالی به استقبال روز جهانی قدس می روند که صهیونیستهای خونخوار جنایات هولناکی را در مدت قریب به ۷ ماه در غزه مظلوم رقم زده اند که در تاریخ عمر ننگین رژیم جعلی حاکم بر فلسطین اشغالی بی سابقه است.

این بیانیه می افزاید: اندوه بارتر از همه این جنایات و نسل کشی که همچنان ادامه دارد، تعرض به نوامیس مسلمین است که به باور انسان های آزاده، از تراژیک‌ترین حوادث تاریخ بوده و اکنون در این خطه مظلوم در حال روی دادن است.

تشکل های مهاجران حوزه غرب افغانستان ساکن مشهد در ادامه بیانیه خود اظهار کرده اند: ملت مسلمان افعانستان که خود قربانی تجاوزگری وحشیانه کمونیزم و توطئه های پنهان استکبار و ایادی وابسته به آنها بوده و طعم تلخ کشتار، ویرانی، زندان، شکنجه و آوارگی را چشیده است، درد و رنج و مظلومیت ملت فلسطین و ساکنان ستمدیده غزه را به یقین درک می کند و خود را در غم و رنج این ملت مقاوم شریک می داند.

در پایان از همه افغانستانی های هموطنان مقیم مشهد دعوت شده است همراه با کودکان خود ساعت  ۹ صبح روز جمعه هفدهم حمل با گردهم‌آیی مقابل حسینیه هراتی‌های این شهر، همگام با مردم شریف ایران در راهپیمایی روز قدس شرکت کنند.

ادامه تظاهرات جهانی ضد نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه

طالبان: کشورهای اسلامی برای توقف نسل‌کشی در غزه اقدام جدی کنند

کلیدواژه