حمل 15, 1403 17:43 Asia/Kabul
  • طالبان محل استقرار ملاهبت‌الله را تغییر داد
    طالبان محل استقرار ملاهبت‌الله را تغییر داد

در پی پرواز هواپیماهای بی‌سرنشین بر فراز دفتر رهبر طالبان در قندهار، برخی منابع از انتقال ملاهبت‌الله به یک پایگاه نظامی خبر داده اند.

به گزارش رادیو دری؛ بنابر اعلام برخی منابع، هواپیماهای بی‌سرنشین عصر روز سه‌شنبه چندین ساعت بر فراز دفتر ملاهبت‌الله آخندزاده در شهر قندهار گشت‌زنی کردند که این رویداد، طالبان را مجبور کرد که رهبر خود را به پایگاه نظامی تلوکان در ولسوالی پنجوایی قندهار منتقل کنند.

منابع به رسانه ها گفته اند که در پی گشت‌زنی پهپادها بر فراز دفتر ملاهبت‌الله در قندهار، مولوی عبدالاحد طالب فرمانده نیروهای ویژه امنیتی رهبر طالبان، این موضوع را «خطر فوری» برای امنیت ملاهبت‌الله خوانده و مکان او را تغییر داده است.

 پیشتر هم باشندگان قندهار از گشت‌زنی پهپادهای بی‌سرنشین بر فراز آسمان این ولایت خبر داده بودند و در ولایت‌های بدخشان، پنجشیر، کنر و لغمان نیز اخبار مشابهی منتشر شده بود.

در پی پرواز این پهپادها، سخنگوی طالبان امریکا را به «نقض» حریم هوایی افغانستان متهم کرده و گفته است: این طیاره‌ها که از فضای بعضی کشورهای نزدیک عبور می‌کنند و به افغانستان می‌آیند، بدون شک مربوط به امریکاست.

ذبیح الله مجاهد افزود: همه باید در این مورد مسوولیت‌های خود را درک ‌و تجاوز را متوقف کنند.

ادامه گشت زنی هواپیماهای بدون سرنشین در افغانستان

گشت‌زنی هواپیمای بدون سرنشین در آسمان قندهار

کلیدواژه