حمل 18, 1403 09:22 Asia/Kabul
  • طالبان از بزرگداشت روز جهانی قدس جلوگیری کردند
    طالبان از بزرگداشت روز جهانی قدس جلوگیری کردند

برخی منابع می گویند طالبان امسال از برگزاری مراسم روز جهانی قدس در دفاع از مردم غزه جلوگیری کرده و در این باره به گروههای سیاسی و مردمی هشدار داده است.

به گزارش رادیو دری؛ برگزاری مراسم روز جهانی قدس که همه ساله در افغانستان به شیوه های مختلف برگزار می شد، امسال با محدودیت های طالبان رو به رو شد و این گروه از برپایی منسجم آیین های این روز جلوگیری کردند.

مسوولان برخی نهادها که پیش از این هر سال در برگزاری مراسم روز قدس نقش داشتند، به خبرنگاران محلی گفته اند که طالبان به شدت با برگزاری مراسم دفاع از مردم غزه در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان  مخالفت کرده است.

در همین باره حجت الاسلام والمسلمین عالمی از علمای غرب کابل به خبرگزاری جمهور گفته است: ما به عنوان بخشی از امت اسلامی وظیفه داریم از آرمان فلسطین و از مردم مظلوم غزه حمایت کنیم، ولی متاسفانه امارت اسلامی افغانستان نه تنها با ما در این زمینه همکاری نکرد، بلکه حتی اخطار دادند که به فکر تظاهرات و اعتراض نباشیم.

با این حال، مردم مسلمان افغانستان روز گذشته همزمان با روز جهانی قدس در نمازهای جمعه و جماعت با حمایت از مردم فلسطین، برضد اسرائیل و امریکا شعار سر دادند.

مردم نمازگزار در ولایت های غزنی، قندهار، بامیان و بسیاری از ولایات دیگر  پس از اقامه نماز جمعه با شعار مرگ بر اسرائیل از مردم مظلوم غزه اعلام حمایت و سکوت جامعه جهانی را در قبال جنایت های اسرائیل نکوهش کردند.

فعال سیاسی افغان: جنایات صهیونیست‌ها نشان داد که حقوق بشر یک افسانه است

تاکید شورای عالی حرکت اسلامی افغانستان بر ایستادگی در کنار ملت فلسطین

کلیدواژه