حمل 19, 1403 12:18 Asia/Kabul
  • سازمان ملل خواستار حمایت جوامع بین‌المللی از مهاجران افغانستانی شد
    سازمان ملل خواستار حمایت جوامع بین‌المللی از مهاجران افغانستانی شد

سازمان ملل متحد ۶۲۰ میلیون دلار برای حمایت از مهاجران افغانستان در ایران و پاکستان درخواست کرد.

به گزارش رادیو دری، دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در جنوب آسیا اعلام کرده که برای محافظت و حمایت از مهاجران افغانستان در ایران  و پاکستان ۶۲۰ میلیون دلار نیاز دارد.

این سازمان روزجمعه با نشر پیامی در صفحه ایکس گفته که در سال ۲۰۲۴ وضعیت در افغانستان و کشور‌های همسایه چالش برانگیز خواهد بود.

بر اساس گزارش کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان، ۴.۸ میلیون مهاجر اهل افغانستان و ۲.۵ میلیون نفر از اعضای جامعه‌ میزبان شان در سال ۲۰۲۴ کمک دریافت خواهند کرد.

به گفته این نهاد در کنار اخراج مهاجران افغانستان از کشور‌های پاکستان و ایران بلایای طبیعی ویرانگر، بحران تغییرات اقلیمی و زمین لرزه‌های مرگبار در کشور در سال‌‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ وضعیت را بدتر کرده است.

کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان با اشاره به اینکه ۲۳.۷ میلیون نفر برای زنده‌ماندن به کمک‌های بشردوستانه‌ی فوری نیاز دارند وضعیت حقوق بشر به ویژه حقوق زنان و دختران و اقلیت‌های مذهبی و قومی را وخیم دانسته است.

براساس گزارش این نهاد کشور‌های ایران و پاکستان میزبان حدود ۷.۷ میلیون شهروند افغانستان هستند که حدود ۱.۶ میلیون نفر از سال ۲۰۲۱ وارد آن کشور شدند.

این در حالی است که سازمان عفو بین الملل و شماری از نهاد‌های حقوق بشر از ادامه روند اخراج مهاجران افغانستان از پاکستان ابراز نگرانی کرده و خواهان توقف این روند شدند.

‎مرحله دوم اخراج مهاجران افغان از پاکستان جان 800 هزار نفر به خطر می‌افتد

کلیدواژه