حمل 22, 1403 09:06 Asia/Kabul
  •  سازمان پیمان امنیت جمعی: از افغانستان عاری از تروریسم حمایت می‌کنیم

دبیرکل سازمان پیمان امنیت جمعی در دیدار با رئیس هیات معاونت سازمان ملل در کابل اظهار داشت، کشورهای عضو این سازمان از افغانستان مستقل، متحد و صلح‌آمیز و عاری از تروریسم حمایت می‌کنند.

به گزارش رادیو دری، «ایمانقلی تاسماگمبتوف»، دبیرکل سازمان پیمان امنیت جمعی در دیدار با «رزا اوتنبایوا» رئیس هیات معاونت سازمان ملل برای افغانستان (یوناما) در مسکو اظهار داشت: کشورهای عضو این سازمان از افغانستان مستقل، متحد و صلح‌آمیز و عاری از تروریسم، جنگ و مواد مخدر حمایت می‌کند.

رئیس یوناما در این دیدار درباره کمک‌های بین‌المللی تحت نظارت سازمان ملل برای تضمین صلح و ثبات در منطقه و به منظور ادغام مجدد افغانستان در جامعه بین‌المللی به دبیرکل سازمان پیمان امنیت جمعی اطلاعاتی را ارائه کرد.

رزا اوتنبایوا همچنین درباره تحولات سیاسی داخلی افغانستان نیز با دبیرکل سازمان پیمان امنیت جمعی تبادل نظر کرد.

«تاسماگمبتوف» دبیرکل سازمان پیمان امنیت جمعی چندی قبل پیرو ارائه پیش‌نویس طرح تقویت امنیت مرز تاجیکستان با افغانستان گفته بود: کشورهای تاجیکستان و قرقیزستان در معرض بیشترین تهدیدات تروریستی از خاک افغانستان هستند.

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی حکومت طالبان نیز در واکنش به این سخنان تاکید کرده بود نگرانی کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی درباره تهدید از افغانستان بی‌مورد است.

وی گفته بود «افغانستان اکنون تحت کنترل کامل حکومت است و هیچ تهدیدی از خاک این کشور متوجه کشورهای دیگر از جمله همسایگانش نیست».

نشستهای افغانستان در مسکو و تاجیکستان ، ادامه تنشهای افغانستان و پاکستان

کلیدواژه