حمل 22, 1403 10:01 Asia/Kabul
  • بیانیه‌‌ شورای علمای شیعه افغانستان ‏به مناسبت عید سعید فطر
    بیانیه‌‌ شورای علمای شیعه افغانستان ‏به مناسبت عید سعید فطر

شورای علمای شیعه افغانستان در پیامی، ضمن تبریک عید سعید فطر، از مسلمانان خواسته است که برای پیروزی و کامیابی مردم مظلوم فلسطین و ایجاد صلح و امنیت در تمام سرزمین‌های اسلامی مخصوصاً غزه‌ دعا کنند.

به گزارش رادیو دری، شورای علمای شیعه افغانستان با صدور بیانیه ای اعلام کرد که عید در حقیقت جشن موفقیت روزه‌داری، نیایش و ستایش خداوند ونیز دستگیری از بندگان نیازمند‌ان معبود بنده‌نواز است؛ لیکن متأسفانه در بسیاری از سرزمین‌های اسلامی؛ به‌ویژه فلسطین عزیز و غزه داغدار، عید برادران و خواهران مسلمان ما باغم و مصیبت و عزا، بی‌خانمانی و احساس ناامنی و گرسنگی شدید همراه است.

در این بیانیه افزوده شده است که شورای علمای شيعه افغانستان از مردم دین‌مدار و فهیم تقاضا می‌نماید که ضمن انجام فرایض، مستحبات  و مرسومات عید سعید، برای پیروزی و کامیابی مردم مظلوم فلسطین و ایجاد صلح و امنیت در تمام سرزمین‌های اسلامی مخصوصاً غزه‌ی عزیز دعا نمایید  و از خدای قهار حکیم(جل جلاله) شکست و نابودی دشمنان بی‌رحم و قصاب این سرزمین عزیز را  بخواهند.

همچنین در این بیانیه تاکید شده است که با توجه به شرایط اقتصادی موجود کشور مسلمانان متدین در عید سعید فطر، فقرا و نیازمندان، مخصوصاً ایتام و خانواده‌های بی‌سرپرست را فراموش نکنند و حتی‌الامکان آن‌ها را در نعمات و شادی‌های خود  شریک نمایند. 

تاکید رئیس شورای علمای شیعه افغانستان بر وحدت شیعه و سنی برای مقابله با دشمنان

کلیدواژه