حمل 23, 1403 16:08 Asia/Kabul
  • اوچا: ولایات مرکزی افغانستان با \
    اوچا: ولایات مرکزی افغانستان با \"خشک‌سالی بالقوه\" مواجه‌اند

دفتر هماهنگ‌کننده‌ کمک‌های بشری سازمان ملل متحد (اوچا) اعلام کرد، ولایات مرکزی افغانستان با «خشک‌سالی بالقوه» مواجه‌‌اند.

به گزارش رادیو دری، اوچا با نشر گزارشی اعلام کرد که اندریکا رتواتی، معاون نماینده ویژه منشی عمومی ملل متحد در امور افغانستان گفته است که بخش‌های مرکزی افغانستان با یک بحران شدید ناشی از اقلیم مواجه است و سومین سال متوالی شدیدترین خشکسالی را پشت سر گذاشته است.

رتواتی افزوده است که در نوامبر سال گذشته میلادی، مناطق مرتفع‌ ولایات مرکزی، به ‌ویژه ولایات دایکندی و بامیان، افزایش نگران‌کننده مشکلات ناشی از خشکسالی را گزارش کردند.

معاون نماینده ویژه منشی عمومی ملل متحد در امور افغانستان گفته است که بر اساس این ارزیابی، با وجود تلاش‌های جوامع در زمینۀ صرفه جویی از مصرف آب، تاثیرات خشکسالی شدید بوده است.

رتواتی گفت:‌ «یافته‌ها نشان می‌دهد که ۱۸ درصد از جمعیت به کمک‌های بشردوستانه مستمر نیاز دارند و هرگونه وقفه در کمک‌ها، مصونیت غذایی را بیشتر به خطر می‌اندازد.»

این مقام سازمان ملل در افغانستان تاکید کرده است که همه شرکای مجری باید برای رسیدگی به نیازهای خاص زنان سرپرست خانواده متعهد شوند و اطمینان یابند که آنها در توزیع کمک نادیده گرفته نمی‌شوند.

مولوی عبدالکبیر: نهادهای داخلی و خارجی برای حل مشکل خشکسالی در افغانستان کمک کنند

کلیدواژه