حمل 26, 1403 09:15 Asia/Kabul
  • افزایش ۲۲۴ میلیون دلاری صادرات غیر نفتی ایران به افغانستان
    افزایش ۲۲۴ میلیون دلاری صادرات غیر نفتی ایران به افغانستان

رایزن بازرگانی ایران در افغانستان از افزایش 224 میلیون دلاری صادرات غیر نفتی ایران به افغانستان خبر داد.

به گزارش رادیو دری، "حسین روستایی" رایزن بازرگانی ایران در افغانستان روز شنبه در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما در کابل اعلام کرد، میزان صادرات غیرنفتی ایران به افغانستان در دوازده ماه سال 1402 هجری شمسی  بـه یک میلیارد و 871  میلیون دلار رسید که این میزان، افزایش سیزده ممیز شش درصدی را در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

افزایش ۲۲۴ میلیون دلاری صادرات غیر نفتی ایران به افغانستان

روستایی گفت: ارزش صادرات غیرنفتی ایران به افغانستان در دوازده ماه  سال گذشته 224 میلیون دلار و در وزن نیز 963 هزار تن افزایش داشته که در مجموع ارزش صادرات غیر نفتی ایران به افغانستان در سال 1402  به یک میلیارد و 871  میلیون دلار و به لحاظ وزنی به سه هزار و 414  تن رسید که این میزان در مقایسه با سال گذشته 28  درصد در وزن افزایش یافته است.

افغانستان هفتمین مقصد کالا‌های صادراتی ایران است و براساس آمار رسمی گمرک ایران، در دوازده ماه سال 1402 در بین کشور‌های هدف صادراتی جمهوری اسلامی ایران، بالاترین تــراز تجـاری مثبت با کشور افغانسـتان ثبت شده است.

هدف گذاری صورت گرفته بین مسئولان ارشد تجاری دو کشور ایران و افغانستان، برای سطح مبادلات تجاری دو کشور در کوتاه مدت رقم پنج میلیارد دلار است که با تلاش‌های دو طرف و اجرای برنامه‌های ترویجی و توسعه‌ای پیش بینی می‌شود تا پایان امسال حجم مبادلات تجاری دوکشور به بالاتر از سه میلیارد دلار ارتقاء یابد.

صادرات غیر نفتی به ارزش ۱.۲ میلیارد دلاری ایران به افغانستان

کلیدواژه