حمل 27, 1403 19:37 Asia/Kabul
  • ادعای گروه روند سبز درباره فساد در ساختار ارتش طالبان
    ادعای گروه روند سبز درباره فساد در ساختار ارتش طالبان

گروه روند سبز به رهبری امرالله صالح معاون رئیس‌جمهوری سابق افغانستان ادعا کرده است که براساس اسناد حدود ۹۳ درصد از کارمندان وزارت دفاع طالبان از قوم پشتون هستند.

به گزارش رادیو دری؛ روند سبز امروز دوشنبه در گزارشی در شبکه اجتماعی ایکس با انتشار فهرستی از تشکیلات ارتش طالبان در سال ۱۴۰۲مدعی شد که این گروه، اسناد استخدام بیش از ۵۰ هزار کارمند وزارت دفاع طالبان را به دست آورده است که براساس این اسناد، حدود ۹۳ درصد کارمندان وزارت دفاع طالبان از قوم پشتون هستند.

در ادامه این گزارش ادعا شده است که بر اساس فهرست تشکیلات ارتش طالبان، از ۱۷۳ هزار و ۷۲۴ نیروی نظامی این گروه، حدود صد هزار نفر نیروی «خیالی» هستند که به طور واقعی وجود ندارند، ولی نام‌ آنها به دلیل فساد برای گرفتن امتیازاتی همچون حقوق و مواد خوراکی اضافی در اسناد اداری درج می‌شود.

روند سبز افزوده است که به شماری از افراد مسلح طالبان، در حالی‌که حضور فیزیکی ندارند، براساس «روابط قومی» امتیاز داده می‌شود و دادن چنین امتیازاتی به دلیل ضعف حمایت اجتماعی از طالبان در شمال افغانستان بیشتر رایج است.

این گزارش می افزاید: در واحدهای نظامی محلی طالبان که شمار واقعی افراد حاضر به صد نفر می‌رسد، برای دریافت مواد خوراکی و حقوق ماهانه، شمار نیروها ۳۰۰ نفر گزارش داده می‌شود.

این گروه همچنین ادعا کرده  که طالبان برای صدها عضو غیربومی خود در ولایات فاریاب و بادغیس  شناسنامه الکترونیکی توزیع کرده است.

طالبان هنوز به گزارش روند سبز واکنشی نشان نداده است.

طالبان وعده داد: از تخصص نظامیان تحصیل کرده در هند استفاده می کنیم

انتشار فهرست منتسب به استخبارات طالبان برای ترور نظامیان پیشین در تخار

کلیدواژه