حمل 28, 1403 17:30 Asia/Kabul
  • سنتکام عامل اصلی حمله انتحاری فرودگاه کابل را معرفی کرد
    سنتکام عامل اصلی حمله انتحاری فرودگاه کابل را معرفی کرد

فرماندهی مرکزی امریکا (سنتکام) با انتشار یافته‌های یک تحقیق اعلام کرد: عامل حمله انتحاری فرودگاه کابل در آگوست ۲۰۲۱ فردی به نام عبدالرحمان اللوگری بوده است که پیش از حمله شناسایی نشده بود.

به گزارش رادیو دری، در گزارش جدید سنتکام آمده است که عملیات انتحاری که در روند تخلیه نظامیان آمریکایی در آگوست ۲۰۲۱ روی داد، قابل جلوگیری نبوده و هشدارها درباره وقوع آن و نیز مشخصات مهاجم احتمالی مبهم بوده است.

بر اساس این گزارش، مهاجم انتحاری این حمله تروریستی از اعضای داعش بود که پس از تسلط دوباره طالبان از زندان آزاد شده بود

یافته‌های تحقیق سنتکام، اظهارات برخی نظامیان امریکایی را درباره اینکه عامل این حمله تروریستی پیش از وقوع انفجار در فرودگاه کابل شناسایی شده بود رد می کند.

سال گذشته تیلر وِرگاس اندورس نظامی امریکایی که در حمله تروریستی فرودگاه کابل زخمی شده بود، در نشست استماعیه کنگره امریکا ادعا کرده بود که تک‌تیراندازان امریکایی عامل احتمالی این حادثه را در میان جمعیت شناسایی کرده بودند، اما فرماندهان به آنان اجازه ندادند که مهاجم را از پا در آورند

این در حالی است که یافته‌های تحقیق سنتکام با رد این ادعا حاکی است فردی که پیش از این به عنوان عامل این حمله انتحاری شناخته شده بود، از ساعت هفت تا ده صبح همان روز در نزدیکی دروازه میدان هوایی بین‌المللی کابل دیده شده بود، در حالی که اللوگری تنها چند دقیقه پیش از حمله خود را به محل انفجار رسانده بود.

در حمله انتحاری، مقابل دروازه میدان هوایی بین‌المللی کابل، در چهارم سنبله سال 1400 (آگوست ۲۰۲۱) دست‌کم ۱۳ نظامی امریکایی و بیش از ۱۷۰ غیرنظامی کشته شدند.

طالبان: آزادی عامل حمله به فرودگاه کابل کار ما نبوده است

روایت شاهد عینی از حادثه انفجار تروریستی در فرودگاه کابل

آمریکا تصویر عامل انتحاری فرودگاه کابل را منتشر کرد

کلیدواژه