حمل 28, 1403 19:00 Asia/Kabul
  • منابع نزدیک به حزب اسلامی: حکمتیار از دیدار و سخنرانی منع شده است
    منابع نزدیک به حزب اسلامی: حکمتیار از دیدار و سخنرانی منع شده است

منابع نزدیک به گلبدین حکمتیار ادعا کرده اند که شماری از طالبان با حضور در خانه رهبر حزب اسلامی افغانستان، او را از سخنرانی‌ و دیدارهای سیاسی منع کرده اند.

به گزارش رادیو دری؛ گفته می شود در پی انتشار اظهارات گلبدین حکمتیار درباره حضور اشغالگرانه پهپادهای امریکایی در حریم هوایی افغانستان، شماری از مسوولان طالبان به خانه او رفته و از این اظهارات انتقاد کرده اند.

همزمان خبرهایی درباره ممنوعیت دیدار و حصر خانگی گلبدین حکمتیار در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

این در حالی است که حبیب الرحمان حکمتیار فرزند رهبر حزب اسلامی در پاسخ به رسانه ها بدون رد یا تایید این خبرها گفته است:«فراز و نشیب در مبارزه سیاسی و مواجه شدن با مشکلات به خاطر گفتن حق در مقابل استبداد و بی قانونی امر طبیعی است.»

شنیده ها حاکی است گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی افغانستان در روزهای عید فطر در دیدار با شماری از اعضای حزب خود گفته است که پهپادهای امریکا در فضای افغانستان می‌گردند و آسمان کشور اشغال شده است.

گلبدین حکمتیار  تاکید کرده است که هیچ‌ نوع حضور و اشغالگری آمریکا در افغانستان را نمی‌پذیرد.

او در این گفتگوها همچنین به اظهارات تام وست نماینده آمریکا در امور افغانستان اشاره کرده و از طالبان خواسته بود که اظهارات وست را رد کنند.

به گفته رهبر حزب اسلامی افغانستان، تام وست در کنگره آمریکا گفته است که ما در افغانستان حضور استخباراتی فعال داریم و دو میلیارد دلار به طالبان کمک کرده ایم و طالبان به وعده خود با ما عمل می‌کند.

این خبرها در حالی منتشر می شود که اخیرا تنش‌ها میان طالبان و حکمتیار افزایش یافته است.

چندی پیش، برخی خبرها  از اقدام طالبان در اخراج حکمتیار از خانه‌اش در سرک دارالامان حکایت می‌کرد؛ موضوعی که با واکنش طالبان رو به رو شد.

حکمتیار: افغانستان هنوز استقلال کامل ندارد

منابع خبری: نیروهای طالبان خانه گلبدین حکمتیار را محاصره کرده‌اند

ذبیح الله مجاهد: شایعات اخراج حکمتیار نادرست است

کلیدواژه