ثور 02, 1403 17:02 Asia/Kabul
  • وزیر داخله طالبان تکلیف مطالبات جامعه جهانی را روشن کرد
    وزیر داخله طالبان تکلیف مطالبات جامعه جهانی را روشن کرد

وزیر امور داخله حکومت طالبان به صراحت با پذیرش خواسته‌های جامعه جهانی در حوزه آموزش و برقراری حکومت فراگیر مخالفت کرد.

به گزارش رادیو دری؛ سراج الدین حقانی در دیدار با شماری از افغانستانی‌های مقیم کشور‌های اروپایی افزود: این گروه، خواسته دیگران را برای مساعد کردن اوضاع تحصیل و تعلیم نمی پذیرد.

 وی اضافه کرد: بحث تعلیم مربوط به ما و فرزندان ماست و هیچ کسی دلسوزتر از ما بر فرزندان‌مان نیست و ما خود زمینه آن را فراهم خواهیم کرد.

وزیر داخله طالبان همچنین با اشاره به تاکید جامعه جهانی بر شکل گیری حکومت فراگیر در افغانستان اضافه کرد: در مورد نظام همه شمول و اینگونه بحث‌ها، دنیا باید این حقیقت را بپذیرد و به آن عادت کند که افغانستان یک کشور مستقل است و همان‌طور که در امور داخلی کشور‌های دیگر مداخله نمی‌کند، این را هم نمی‌پذیرد که دیگران به او دستوراتی دهند که با حاکمیت ملی این کشور هم‌خوانی نداشته باشد.

حقانی اظهار کرد: افغان‌ها پس از چند دهه مبارزات سخت و نفس گیر به اهداف اساسی خود که آزادی، مالکیت وطن و نظام طالبانی بود رسیدند و باید از فرصت‌های به وجود آمده برای آبادی و ترقی کشور استفاده کنند.

وی با بیان اینکه طالبان با دنیا روابط مبتنی بر احترام متقابل می‌خواهد گفت: درهای حکومت به روی همه خیرخواهان باز است و حکومت طالبان برای حل مشکلات افغانستان به تلاش خود ادامه خواهد داد.

این اظهارات وزیر داخله طالبان در حالی مطرح می شود که در بیش از دو سال گذشته، نمایندگان کشورها و سازمان های بین المللی بارها بر لزوم حل مشکل تحصیل دختران افغانستانی و تشکیل حکومتی همه شمول در این کشور تاکید و این مطالبات را پیش شرط به رسمیت شناختن حکومت طالبان اعلام کرده اند.

سراج‌الدین حقانی:به دنبال حل مساله تحصیل دختران هستیم

سراج‌الدین حقانی: به رسمیت نشناختن طالبان تفاوتی به حال ما ندارد

کلیدواژه