ثور 03, 1403 10:41 Asia/Kabul
  • عبدالکبیر: داعش را در مدت سه سال در افغانستان نابود کردیم
    عبدالکبیر: داعش را در مدت سه سال در افغانستان نابود کردیم

محمد عبدالکبیر معاون سیاسی رهبر طالبان ادعا کرد که این گروه در کمتر از سه سال داعش را به طور کامل در افغانستان نابود کرده است.

به گزارش رادیو دری، مولوی عبدالکبیر در دیدار با طارق علی بخیت معاون سازمان همکاری‌ اسلامی در کابل تاکید کرد: حکومت طالبان به کسی اجازه نمی دهد تا از خاک افغانستان علیه کشورهای دیگر استفاده کند.

وی افزود: ما با کشورهای اسلامی مشترکات دینی، فرهنگی، تاریخی و سیاسی داریم و توقع این است که برای تقویت این مشترکات در بخش های مختلف به همکاری ادامه دهیم.

عبدالکبیر همچنین تأکید کرد کشورهای اسلامی باید به حمایت از فلسطین ادامه دهند و نگذارند این سناریو در سایر نقاط جهان اسلام تکرار شود.

معاون سازمان همکاری اسلامی نیز در این دیدار از ایجاد صندوقی در سازمان همکاری اسلامی برای کمک به افغانستان خبر داد و افزود: سازمان همکاری‌ اسلامی برای افغانستان دستور کار پنهان ندارد، بلکه تلاش می‌کند تا زمینه را برای کمک به افغان‌ها و تعامل افغانستان با جهان فراهم سازد.

بخیت گفت: جهان اسلام و این سازمان متعهد به کمک و همکاری با افغانستان است و اعضای این سازمان برای آشنایی با اولویت های موردنظر این کشور به کابل سفر کرده اند.

وی اظهار کرد: کشورهای همسایه افغانستان که در برخی موارد نگرانی دارند، باید برای رفع آن از نزدیک با طالبان گفتگو کنند.

طارق علی بخیت معاون سازمان همکاری‌ اسلامی که به تازگی در صدر هیاتی به کابل سفر کرده، تا کنون با مقامات مختلف طالبان دیدار کرده است.

حنفی: افغانستان از مرحله جنگ به حکومت‌داری گام نهاده است

متقی: رهبری طالبان به حقوق زنان توجه دارد

کلیدواژه