ثور 03, 1403 12:41 Asia/Kabul

روند تحقیقات پلیس پاریس درباره قتل سه تبعه افغانستانی، به اعتراض و شورش مهاجران افغانستانی ساکن پایتخت فرانسه انجامید.

به گزارش­ رادیو دری؛ کشته شدن سه تبعه افغانستانی در پاریس شب گذشته به شورش مهاجران افغان در منطقه ۱۱ پایتخت فرانسه منجر شد و احزاب راستگرا سکوت رسانه‌ها را در برابر اعتراضات اتباع افغانستانی محکوم کردند.

بر اساس خبر‌هایی که در روزنامه‌های فرانسوی زبان از جمله لوپاریزیَن منتشر شده است، مستأجر افغانستانی ساختمانی در خیابان شاربون در منطقه ۱۱ پاریس  پس از قتل دو مهمان هموطن خود، محل وقوع جرم را به آتش کشید و برای فرار از این آتش سوزی، خود را از طبقه هفتم به بیرون پرتاب کرد و در دم کشته شد.

در پی این رویداد، شماری از اتباع افغانستانی ساکن پاریس در اعتراض به روند تحقیقات پلیس در این باره تجمع مسالمت‌آمیزی برگزار کردند که این تجمع در پایان به خشونت کشیده شد.

هفته نامه فرانسوی زبان ژورنال دو دیمانش نوشته است که نیرو‌های امنیتی پاریس به سمت معترضان افغان که سطل‌های زباله را به آتش می کشیدند، گاز اشک آور شلیک و برخی از آنها را بازداشت کردند.

افغان های معترض ادعا می کردند که قاتل و مقتولان به دست فرد دیگری کشته‌شده اند و علت مرگ این افراد می‌تواند عواملی دیگر از جمله نژادپرستی داشته باشد.

آنها خواهان تحقیقات بی‌طرفانه پلیس فرانسه شدند.

همزمان اورِلین ورون (Aurélien Véron) نماینده شورای پاریس در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس، نیرو‌های امنیتی را مسوول کشته شدن این سه تبعه افغانستانی دانسته است.
مهاجران افغان در خیابان‌های فرانسه بی سرپناه و سرگردانند

محکوم شدن چند شهروند افغانستانی در فرانسه

کلیدواژه