ثور 05, 1403 10:35 Asia/Kabul

نماینده ویژه روسیه برای افغانستان در دیدار با امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه حکومت طالبان گفت که نشست بعدی قطر بدون حضور طالبان به نتیجه نخواهد رسید.

به گزارش ذبیح الله قریشی خبرنگار رادیو دری، ضیا احمد تکل معاون سخنگوی وزارت خارجه حکومت طالبان از دیدار ضمیر کابلوف نماینده ویژه پوتین در امور افغانستان با امیرخان متقی در دفتر کارش خبر داده، می گوید: در این دیدار پیرامون نشست آینده دوحه روابط سیاسی و اقتصادی دو کشور مسائل منطقه واشتراک نماینده طالبان در نشست آینده به ابتکار سازمان ملل در دوحه بحث و گفتگو شد.

ابتدا متقی از حمایت روسیه در نشست های منطقه ای و بین المللی قدردانی نموده، به گسترش روابط سیاسی وتجارتی بین دو کشور تاکید ورزید.

متقی روابط افغانستان با کشورهای منطقه را در حال گسترش خوانده، گفت: اکنون امارت اسلامی با تمام کشورهای منطقه و نزدیک رابطه نزدیک و سفارتخانه های فعال دارد.

متقی روابط افغانستان و روسیه را مهم خوانده، تاکید کرد که واقعیت های افغانستان در نظر گرفته شود و اکنون شرایطی در افغانستان حاکم نیست که نیاز باشد تا سازمان ملل نماینده دیگر به افغانستان اعزام کند.

وزیر خارجه حکومت طالبان اضافه کرد که افغانستان با سازمان ملل در تماس است تا پس از معلومات درباره اجندا و ترکیب نشست آینده دوحه، موقف خود را ابراز کند.

سپس ضمیر کابلوف نماینده روسیه در امور افغانستان بابیان این که مهم است سازمان ملل درباره نشست دوحه با افغانستان به نتیجه برسد، تاکید کرد که این نشست ها بدون توافق طرف افغانستان نمی تواند به نتیجه برسد.

وی اضافه کرد، کشورها بجای مکانیزم های کشورهای تماس، مستقیم با حکومت افغانستان روابط دو جانبه را برقرار کنند.

نماینده روسیه در نشست کابل: افغانستان باید محور نشست دوحه باشد

کلیدواژه