ثور 05, 1403 16:32 Asia/Kabul
  • جمعیت اسلامی افغانستان: آمریکا از باج‌ دادن به طالبان اجتناب کند
    جمعیت اسلامی افغانستان: آمریکا از باج‌ دادن به طالبان اجتناب کند

حزب جمعیت اسلامی افغانستان، در واکنش به گزارش اخیر امریکا در مورد نقض حقوق بشر در افغانستان تاکید کرده است: جامعه بین‌المللی به‌ویژه ایالات متحده که هر هفته‌ بسته‌های کمکی پول نقد به شبکه مالی زیر سیطره ط‌البان ارسال می‌کنند، باید از باج‌دهی سیاسی و مالی به این گروه بپرهیزند.

به گزارش رادیو دری؛ در بیانیه حزب جمعیت اسلامی افغانستان به رهبری صلاح الدین ربانی آمده است: جامعه بین المللی به‌ویژه ایالات متحده امریکا که هر هفته‌ بسته‌های کمکی پول نقد به شبکه مالی زیر سیطره ط‌البان ارسال می‌کنند، باید ضمن اجتناب از باج‌دهی سیاسی و مالی به این گروه، در همبستگی با مردم افغانستان عاملان این جنایت‌ها را بازخواست و قباحت‌زدایی از طالبان را به هر دلیلی، متوقف کنند.

این بیانیه می افزاید: جنایت‌های بازتاب‌یافته در این گزارش، تنها گوشه‌ای از ظلم و قساوتی است که به‌صورت دوام‌دار بر مردم این کشور تحمیل می‌شود.

حزب جمعیت اسلامی افغانستان تصریح کرده است: شهروندانِ افغانستان از همه حقوق شرعی و اساسی خود به صورت غم‌انگیزی محروم شده‌اند و به طور روز‌افزون، کرامت انسانی آن‌ها پایمال می‌شود.

در ادامه این بیانیه تصریح شده است: این جنایت‌ها، نیاز برای تلاش‌های هماهنگِ داخلی و بین‌المللی را به‌منظور حفاظت از ارزش‌های دینی و حقوق‌بشری، فوری‌تر می‌سازد و ایجاب می‌کند تا همه‌ طرف‌ها برای یک افغانستان مردم‌سالار و امن که در آن کرامت انسانی شهروندان تأمین شود، تلاش کنند.

وزارت خارجه امریکا روز گذشته با نشر گزارشی، طالبان را به نقض گسترده حقوق بشر در افغانستان متهم کرده‌است.

آمریکا: تصمیمی برای شناسایی طالبان نداریم

طالبان گزارش وزارت خارجه آمریکا را درباره افغانستان رد کرد

کلیدواژه