ثور 07, 1403 12:04 Asia/Kabul
  • جبهه مقاومت ملی افغانستان از مماشات جامعه جهانی با طالبان انتقاد کرد
    جبهه مقاومت ملی افغانستان از مماشات جامعه جهانی با طالبان انتقاد کرد

جبهه مقاومت ملی افغانستان در بیانیه ای اعلام کرده است: غیبت نهادهای ناظر در افغانستان، دامنه خشونت و نقض حقوق بشر را در این کشور گسترش می‌دهد.

به گزارش رادیو دری، گروه پنجشیری‌های ضد طالبانی موسوم به جبهه مقاومت ملی افغانستان در واکنش به گزارش سالانه وزارت خارجه آمریکا با انتشار بیانیه ای، از جامعه جهانی خواسته است که «به‌جای ابراز تأسف و ادامه سیاست مماشات و تعامل»، اقدامات جدی و عملیِ بازدارنده را علیه طالبان اجرا کنند.

جبهه مقاومت ملی افغانستان با انتقاد از سیاست جامعه جهانی در قبال طالبان مدعی شده است که سیاست مماشات‌محور جامعه جهانی با این گروه، نه‌تنها افغانستان را به کام فاجعه‌ بشری فرو می‌برد، بلکه بار دیگر این کشور را به پناهگاه امن گروه‌های تروریستی و دشمنان حقوق‌ بشر مبدل می‌کند.

این گروه ضد طالبان بر مبارزه مسلحانه علیه هیات حاکمه افغانستان به عنوان تنها راه پایان دادن به وضعیت موجود در این کشور تاکید کرده است.

وزارت خارجه امریکا روز چهارشنبه گزارش سالانه‌اش را درباره وضعیت افغانستان منتشر و با اشاره به نقض گسترده حقوق بشر در این کشور تصریح کرد که با این وضع، طالبان به رسمیت شناخته نخواهند شد.

طالبان گزارش وزارت خارجه امریکا را به شدت رد کرده است.

جبهه مقاومت ملی افغانستان: گفتگو با طالبان مشکلی را حل نمی‌کند

آمریکا: تصمیمی برای شناسایی طالبان نداریم

طالبان گزارش وزارت خارجه آمریکا را درباره افغانستان رد کرد

کلیدواژه