ثور 08, 1403 18:12 Asia/Kabul
  • هیچ اشغالگری نمی تواند در افغانستان بماند و به اهداف خود برسد

عضو پیشین پارلمان افغانستان تاکید کرد: جهاد و ایستادگی مردم افغانستان به اثبات رسانده که هیچ اشغالگری نمی تواند در این کشور بماند و به اهداف خود برسد

سید محمد جمال فکوری بهشتی در گفت و گو با بخش خبر رادیو دری با اشاره به هشتم ثور 1403، سی و دومین سالروز پیروزی جهاد مردم افغانستان اظهار کرد: مردم مجاهد افغانستان در برابر حکومت کمونیستی وقت و نیروهای اشغالگر شوروی ایستادگی کردند و با جانفشانی ها و ایثارگری های زیاد و دادن قربانی های بسیار به پیروزی رسیدند.

وی افزود: مردم افغانستان همواره در برابر نیروهای خارجی از خود مقاومت و ایثارگری نشان داده و نیروهای متجاوز کشورهای قدرتمند دنیا را از افغانستان بیرون کرده و نگذاشته اند آنان به اهداف خود برسند و این به اثبات رسانده که هیچ اشغالگری در افغانستان به اهداف خود نمی رسد.

این کارشناس سیاسی با یاد آوری اینکه پس از پیروزی جهاد مردم افغانستان شاهد انسجام لازم در صفوف مجاهدین و احزاب جهادی نبودیم و احزاب جهادی که حکومت را به دست گرفته بودند در عرصه حکومت داری و تامین امنیت مشکلاتی داشتند، عنوان کرد: بروز این مشکلات در کنار عوامل خارجی عوامل داخلی هم داشت به گونه ای که احزاب و عناصری در داخل افغانستان بودند که با خودخواهی و تحمل ناپذیری باعث اختلافات، درگیری ها و نزاع های خونین داخلی شدند که مایه تاسف شد.

وی اضافه کرد: ده ها سال جهاد و جنگ در افغانستان درس های بسیاری به مردم داده که باید از آن ها استفاده شود. یکی از درس های مهم این است که اعتماد و وحدت ملی شکل بگیرد و در برابر عوامل خارجی که مردم را به سوی اختلاف می کشانند ایستادگی شود تا در آینده کسی به فکر تجاوز و اشغال در افغانستان نباشد.

 

کلیدواژه