ثور 09, 1403 17:16 Asia/Kabul
  • بیشتر اعضای تیم ملی فوتسال افغانستان ورزشکاران مهاجر مقیم ایران هستند

نماینده کمیته ملی المپیک افغانستان در ایران گفت: بیشتر اعضای تیم ملی فوتسال افغانستان ورزشکاران مهاجر افغانستانی مقیم ایران هستند.

حفیظ الله احمدی در گفت و گو با برنامه انعکاس رادیو دری ضمن تبریک راهیابی تیم ملی فوتسال افغانستان به جام جهانی فوتسال به تمام مردم این کشور اظهار کرد: این پیروزی حاصل تلاش ها و زحمات زیاد اعضای تیم بوده که بیش از یک سال است تمرینات خوبی در کنار هم داشته اند و افتخار بزرگی برای مردم افغانستان است.

وی افزود: تعدادی از اعضای تیم ملی فوتسال افغانستان سال گذشته در مسابقات کافا هم حضور داشتند و بالاخره این تیم برای اولین بار جواز حضور در جام جهانی را پیدا کرد.

به گفته نماینده کمیته ملی المپیک افغانستان در ایران، در تیم ملی فوتسال افغانستان ورزشکاران مهاجر بیشترین حضور را دارند، هفت تن از بازیکنان این تیم ملی هم در لیگ های برتر فوتسال جمهوری اسلامی ایران بازی می کنند و تلاش می شود تا زمان بازی های جام جهانی، ورزشکاران ورزیده تری به این تیم اضافه شوند تا در آنجا هم افتخار دیگری برای مردم افغانستان کسب شود.

احمدی با اشاره به حضور نداشتن تعدادی از اعضای لایق تیم ملی فوتسال افغانستان در مسابقات آسیایی گفت: اختلاف نظراتی بین آن ها و مسوولان وجود داشته که قابل حل است و این امیدواری وجود دارد که مشکلات حل شود تا تیم قدرتمندی از طرف افغانستان راهی جام جهانی شود.

این کارشناس ورزشی با بیان اینکه تیم ملی فعلی افغانستان از جوان ترین تیم های تاریخ این کشور و حتی این دوره از مسابقات بود که در کنار افراد باتجربه توانست به این موفقیت دست پیدا کند، در مورد نقش مجید مرتضایی سرمربی ایرانی تیم در راهیابی آن به جام جهانی فوتسال هم گفت: وی در این زمینه نقش زیادی داشته، ضمن اینکه هم زبان افغانستانی ها است و این بسیار کمک کننده است.

وی عنوان کرد: مرتضایی همچنان شناخت خوبی از ورزشکاران مهاجر داشت و فرصت های خوبی هم برای تمرین تیم به وجود آمد و در جام اخوت که سال گذشته در ایران برگزار شد و در لیگ برتر فوتسال افغانستان که در کابل برگزار شد، حضور داشت و تعدادی از اعضای تیم ملی فوتسال افغانستان از این مسابقات انتخاب شدند.

احمدی یاد آور شد: در سال های قبل هم که آقای ممرک سرمربی تیم ملی فوتسال افغانستان بود این تیم افتخارات خوبی کسب کرد و در رده جوانان در آسیا به مقام دوم رسید.

وی در رابطه با تامین هزینه های تیم ملی فوتسال افغانستان هم گفت: در حال حاضر فدراسیون فوتبال و کمیته فوتسال افغانستان بخشی از هزینه ها را پرداخت می کنند اما در گذشته هم تیم حامی مالی داشته و اکنون هم آقای صداقت که سرپرست تیم است حامی مالی آن هم می باشد.

 

کلیدواژه