ثور 11, 1403 17:24 Asia/Kabul
  • معاون سفارت ایران: امنیت و آرامش افغانستان برای منطقه سودمند است
    معاون سفارت ایران: امنیت و آرامش افغانستان برای منطقه سودمند است

معاون سفارت ایران در کابل در دیدار با والی هرات ضمن تاکید بر توسعه روابط تجاری و اقتصادی دو کشور گفت امنیت و آرامش افغانستان برای منطقه سودمند است.

به گزارش رادیو دری، سیدحسن مرتضوی معاون سفارت ایران در افغانستان با مولوی نوراحمد اسلام‌جار والی هرات در غرب افغانستان در «باغ اسلامی» این شهر دیدار و گفت وگو کرد.

در این دیدار طرفین درباره موضوعات مرزی و امنیت مرزهای دو کشور، روابط تجاری و اقتصادی و همچنین تسهیل در امر صدور روادید برای شهروندان افغانستان تبادل نظر کردند.

معاون سفارت ایران در کابل در این دیدار اظهار داشت: امنیت و آرامش در افغانستان برای همه کشورهای منطقه سودمند است.

وی همچنین تاکید کرد در سایه آرامش و امنیت به ویژه در مرزهای دو کشور، فعالیت تجار و فعالان افغانستانی و ایرانی افزایش خواهد یافت.

این دیپلمات ارشد ایرانی با تاکید بر لزوم حمایت از تجار و فعالان اقتصادی، تسهیل در صدور روادید برای شهروندان افغانستان را امری مهم در پیشگیری از ترددهای غیرقانونی به ایران عنوان کرد.

مولوی اسلام‌جار نیز آرامش و امنیت را نیاز اساسی برای ترقی و پیشرفت دو کشور دانست و تصریح کرد: "امارت اسلامی افغانستان" هیچگاه به دنبال برهم زدن آرامش منطقه نبوده و نیست.

وی با اظهار اینکه سیاست دشمنان اسلام به ویژه آمریکا سیاست تفرقه‌انداز و براندازی بوده، سیاست اسلام را بر اساس آیه «انمّا المؤمنون اخوه»، سیاست برادری و وحدت و عدم تفرقه خواند و بر لزوم وحدت و همگرایی بیش از پیش کشورهای مسلمان تاکید کرد.

والی هرات همچنین پیشرفت و آبادانی هرچه بیشتر افغانستان را از اولویت‌های مقامات حکومت سرپرست کابل دانست و بر لزوم تکمیل و بهره برداری هرچه سریعتر از راه‌آهن خواف-هرات به عنوان یک پروژه مهم و حیاتی برای هر دو کشور تأکید کرد.