ثور 11, 1403 20:03 Asia/Kabul
  • تأمین امنیت مراکز عبادی؛ خواسته شورای علمای شیعه افغانستان از حکومت طالبان
    تأمین امنیت مراکز عبادی؛ خواسته شورای علمای شیعه افغانستان از حکومت طالبان

شورای علمای شیعه افغانستان در واکنش به حمله تروریستی هرات از حکومت طالبان خواست در حفظ و تأمین امنیت مراکز عبادی بیشتر بکوشد.

به گزارش رادیو دری، شورای علمای شیعه افغانستان در بیانیه ای حمله تروریستی شب گذشته در مسجد امام زمان (عج) ولسوالی گذره هرات را به شدت محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: با نهایت تاسف و تاثر شنیدیم که شب گذشته هنگام ادای نماز مغرب و عشاء باز هم دستان تروریست‌های تکفیری و آدم کشان حرفه‌ای در مسجد امام زمان (عج) ولسوالی گذره ولایت هرات، نمازگزاران بیگناه را هدف قرار دادند و امام جماعت مسجد، حجت الاسلام المسلمین جاوید را همراه چند نفر نمازگزار دیگر به شمول یک کودک به شهادت رساندند.

بیانیه شورای علمای شیعه افغانستان می افزاید: توقع می‌رفت که با حاکمیت "امارت اسلامی افغانستان" دیگر شاهد تکرار این گونه حوادث نباشیم؛ اما متاسفانه چنین نشد چون باز هم شاهدیم که هر از چند گاهی مردم ما توسط تروریست‌های قسی‌القلب به گلیم عزا می‌نشینند و شاهد پرپر شدن گل‌هایشان هستند.‏

شورای علمای شیعه افغانستان ضمن محکومیت و تقبیح شدید جنایت تروریستی هرات و درخواست اجر و صبر برای شهدا و بازماندگان، یک بار دیگر از مقامات مسئول حکومت طالبان خواسته است که در حفظ  جان مردم مخصوصاً در حفظ و تأمین امنیت مراکز دینی و عبادی بیشتر بکوشند.

شام دوشنبه 10 ثور در تیراندازی افراد ناشناس به سوی نمازگزارانی که از مسجد امام زمان (عج) شهرک اندیشه ولسوالی گذره خارج می شدند دست‌کم پنج تن به شمول امام جماعت، یک زن و یک کودک به شهادت رسیدند و چند نفر دیگر نیز زخمی شدند.

خاکسپاری پیکر شهدای شهرک اندیشه هرات

واکنش شورای علمای شیعه هرات به حمله تروریستی به نمازگزاران