ثور 15, 1403 18:39 Asia/Kabul
  • سازمان ملل متحد برای پایان نقض حقوق بشر در افغانستان اقدامات عملی کند

فعال حقوق زنان در افغانستان گفت: شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد اگر واقعا خواستار پایان نقض حقوق بشر در افغانستان است باید در این زمینه اقدامات عملی کند.

سوسن خالقیار در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری در کابل با اشاره گزارش شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در مورد وضعیت وخیم حقوق بشری در افغانستان و اینکه خواستار رفع محدودیت ها در برابر زنان و دختران شده، در حالیکه حکومت طالبان نقض حقوق بشر در افغانستان را رد کرده، اظهار کرد: برای مقابله با نقض حقوق بشر در افغانستان نیاز به اقدامات عملی است نه صرفاً گفتار.

وی افزود: نشست های سازمان ملل متحد، نهادهای حقوق بشری و کشورهای مختلف در مورد وضعیت حقوق بشر در افغانستان هیچ تغییری در دیدگاه و عملکرد طالبان ایجاد نکرده و طالبان محدودیت ها را  افزایش داده ند.

به گفته این فعال حقوق زنان اگر شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد مشکلات جامعه افغانستان را برمی شمارد راه های حل آن ها را هم مشخص کرده و آن ها را به کار گیرد.

خالقیار عنوان کرد: طالبان اعتنایی به گفته ها و خواسته های جامعه جهانی نمی کنند و بارها گفته اند کسی حق دخالت در امور داخلی افغانستان را ندارد و آنچه بر اساس شریعت اسلامی باشد در این کشور پیاده می شود.

وی با بیان اینکه وضعیت حقوق بشری که در حال حاضر در افغانستان جریان دارد نه اسلامی است، نه مطابق آداب و رسوم و خواست افغان ها و نه بر اساس معیارهای غربی، اضافه کرد: اگر شرایط به همین منوال ادامه داشته باشد آینده و سرنوشت نامشخصی در انتظار مردم افغانستان است.

 

کلیدواژه