ثور 28, 1403 15:32 Asia/Kabul
  • افغانستان به دنبال تجارت ۱۰ میلیارد دلاری با ایران
    افغانستان به دنبال تجارت ۱۰ میلیارد دلاری با ایران

سرپرست وزارت صنعت و تجارت حکومت طالبان افغانستان گفت: به دنبال ارتقای سطح مبادلات تجاری دوجانبه به بیش از ۱۰ میلیارد دلار با جمهوری اسلامی ایران هستیم.

به گزارش رادیو دری، نورالدین عزیزی سرپرست وزارت صنعت و تجارت حکومت طالبان افغانستان در پانزدهمین اجلاس همکاری‌های اقتصادی روسیه ضمن بازدید از پاویون جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه صنعت حلال با سفیر ایران در مسکو دیدار و گفتگو کرد

سرپرست وزارت صنعت و تجارت حکومت طالبان  در این دیدار از مسیر بندر چابهار ایران- افغانستان- آسیای میانه به عنوان نزدیک‌ترین راه دسترسی این کشورها برای حمل‌ونقل کالا یاد کرد و فراهم‌شدن امکان دائمی حمل و نقل کالا از این مسیر و تقویت زیرساخت‌های موجود را خواستار شد.

عزیزی با تاکید بر برنامه کابل برای ارتقای سطح مبادلات تجاری دوجانبه به بیش از ۱۰ میلیارد دلار گفت ساعات کاری گمرکات مرزی این کشور به ۲۴ ساعت برای شتاب‌بخشی به مبادلات تجاری با همسایگان افزایش می یابد.

کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه هم با بیان اینکه تقویت مناسبات با همسایگان اولویت تهران است، گفت: همکاری کشورهای منطقه با یکدیگر به نفع ملت‌ها است و آنها نباید اجازه دهند که بیگانگان در امور منطقه دخالت کنند.

گفتنی است سرپرست وزارت صنعت و تجارت حکومت طالبان با حضور در پاویون جمهوری اسلامی ایران، با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شرکت‌های ایرانی حاضر در نمایشگاه صنعت حلال "کازان" آشنا شد

افزایش حجم مبادلات تجاری ایران با همسایگانش

بانک مرکزی ایران: در مبادلات تجاری میان ایران و افغانستان «ریال» جایگزین دلار می‌شود

کلیدواژه