ثور 16, 1403 12:52 Asia/Kabul

از سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع) در شماری از مساجد جامع و حسینیه های ولایت هرات با حضور گسترده اقشار مختلف مردم گرامیداشت به عمل آمد.

به گزارش فیض احمد محمدی خبرنگار رادیو دری، حجت الاسلام رجب زاده سخنران مراسم با تشریح فضایل و شخصیت علمی و روحانی امام صادق (ع) گفت: این امام همام در شرایط دشواری شاگردان زیادی را تربیت کرد که باعث افتخار مذاهب مختلف اسلامی می باشند.

وی با بیان اینکه امام صادق (ع) دوران زندگی شان را در شرایط سختی در غربت سپری کردند، اظهار داشت: ایشان حتی در دشوارترین شرایط از درس و تعلیم دور نماندند و حلقه های آموزش و تدریس علوم اسلامی از اولویت های زندگی شان بوده است.

در همین حال شماری از عاشقان خاندان عصمت و طهارت (ع) اشتراک در چنین همایش ها و مراسم های ویژه شهادت ائمه اطهار (ع) را مسئولیت همه مردم در سنین مختلف به ویژه جوانان و نوجوانان دانسته تاکید کردند: حضور در چنین مناسبت هایی تعهد دوباره به پایبندی به ارزش های دینی است.

از سوی دیگر آگاهان مسائل دینی در هرات آگاهی دهی برای جوانان و خانواده ها درخصوص سجایا، اخلاق و روش و زندگانی ائمه اطهار (ع) را مسئولیت علما، والدین و معلمین مراکز آموزشی می دانند و می گویند: به اندازه ای که از زوایای زندگانی بزرگان دین مطلع باشیم به همان پیمانه آرامش در زندگی، سعادت دنیا و آخرت و هم چنان کسب علم و دانش به نصیبمان خواهد گردید.

سید محمد موسوی گرامیداشت از سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) و برگزاری مراسم های سخنرانی، مداحی و عزاداری را یکی از برکات زندگانی نام برد و تصریح کرد: منظور از چنین مجالسی فقط برگزاری آن نیست و باید همه اقشار مردم از فضایل و برکات آن بهره مند شوند.

شهروندان هرات همه ساله از سالروز شهادت حضرت امام صادق (ع) با برگزاری مراسم های ویژه ای گرامیداشت به عمل می آورند.

مراسم گرامیداشت سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در کابل

کلیدواژه