ثور 17, 1403 08:58 Asia/Kabul
  • صلیب سرخ: شرایط انسانی در افغانستان وخیم است
    صلیب سرخ: شرایط انسانی در افغانستان وخیم است

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ شرایط انسانی در افغانستان را وخیم و نیازمند توجه جدی توصیف کرد.

به گزارش رادیو دری، کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در گزارش خود با اشاره به کمبود بودجه برای کمک رسانی به افغانستان اعلام کرد که بیش از 24 میلیون نفر در این کشور به کمک نیاز دارند.

در  گزارش کمیته بین‌المللی صلیب سرخ آمده است: بسیاری از نیازهای مردم افغانستان به دلیل ترکیبی از تاثیرات طولانی مدت چند دهه درگیری، تغییرات اقلیمی و بحران عمیق اقتصادی ایجاد شده‌اند.

در همین حال مسوولان حکومت طالبان افغانستان نیز کمک‌های سازمان‌های بین المللی برای کاهش فقر در این کشور را خواستار شده اند.

«عبداللطیف نظری» معاون وزارت اقتصاد افغانستان گفت: جامعه جهانی و نهادهای کمک‌رسان باید به مردم افغانستان در ابعاد بشردوستانه و توسعه زیر ساختی مشارکت بیشتری داشته باشند.

افغانستان با بحران اقتصادی و انسانی ناشی از بیست سال اشغالگری نظامیان آمریکایی و جنگ ناشی از آن مواجه بوده و این اشغالگری و جنگ باعث نابودی زیر ساخت های اقتصادی افغانستان شده است.

آمریکا پس از خروج خفت بار از افغانستان در اواخر اوت سال 2021 و بدنبال آن پس از به قدرت رسیدن طالبان در این کشور به بهانه های واهی، حدود 10 میلیارد دلار از دارایی های مردم افغانستان را بلوکه و این کشور را تحریم کرده است.

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ: افغانستان با بحران بشری مواجه است

صلیب سرخ خواهان تغییر در شیوه کمک بشردوستانه به افغانستان شد

کلیدواژه