واکنش حکمتیار به حوادث بدخشان: مسائل از طریق شریعت حل شود نه زور
(last modified 1403-02-17T14:29:46+00:00 )
ثور 17, 1403 18:59 Asia/Kabul
  • واکنش حکمتیار به حوادث بدخشان: مسائل از طریق شریعت حل شود نه زور
    واکنش حکمتیار به حوادث بدخشان: مسائل از طریق شریعت حل شود نه زور

رهبر حزب اسلامی در واکنش به حادثه روزهای اخیر در شهرستان های درایم و ارگو بدخشان گفت: تمامی قضایای کشور بین مردم با یکدیگر و چه بین مردم و مسئولان باید به وسیله شریعت حل شود.

به گزارش رادیو دری، گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی افغانستان در واکنش به اعتراضات در بدخشان، در صفحه ایکس خود نوشت: «حوادث درایم و ارگو مایه تاثر و تاسف اند و ایجاب می کند مسئولین با درایت بیشتر به آن رسیدگی نموده و از تشدید تشنج جلوگیری کنند.»

حکمتیار در بخش دیگری از این واکنش گفته است که تمامی مسائل کشور چه مسائل بین مردم و چه قضایای بین مردم و زمامداران باید از طریق تمکین به شریعت حل شود و نباید کار به اعمال قوه و توسل به سلاح کشیده شود.

طی روزهای اخیر جریانی از اعتراضات در ولسوالی‌های درایم و ارگو ولایت بدخشان شکل گرفته است.

به گفته منابع محلی بر اثر تیراندازی نیروهای طالبان در شهرستان ارگو یک نفر کشته و پنج نفر دیگر زخمی شدند.

از طرف دیگر، حکومت سرپرست علت این درگیری‌ها را هجوم مردم محلی به نیروهای حکومت سرپرست در جریان تخریب مزارع کشت خشخاش عنوان کرده است.

برای بررسی وضعیت در ولایت بدخشان هیأتی به ریاست فصیح الدین فطرت رئیس ستاد ارتش حکومت طالبان و با حضور مقام هایی از جمله معاون مبارزه علیه مواد مخدر وزارت داخله، رحمت الله نجیب معاون ریاست عمومی اطلاعات و عبدالمومن رئیس شورای علمای بدخشان تشکیل شده است.

قاری فطرت در واکنش به این حادثه تأکید کرده بود که حکومت در تخریب مزارع کوکنار جدی است.

بدخشان آرام است

کلیدواژه