ثور 19, 1403 13:44 Asia/Kabul

رئیس اجرایی شرکت برق افغانستان (برشنا) اعلام کرد، این کشور تمام بدهی ها بابت برق وارداتی از کشورهای همسایه از جمله ایران را پرداخت کرده است.

به گزارش ذبیح الله قریشی خبرنگار رادیو دری، عبدالرحمان رحمانی رئیس اجرایی شرکت برق افغانستان روز گذشته در یک نشست خبری در کابل گفت: شرکت برق افغانستان در یک سال گذشته تمام بدهی های مربوط به برق وارداتی از کشورهای همسایه و شرکت‌های تولید برق داخلی را پرداخت کرده است.

رحمانی تصریح کرد: شرکت برق افغانستان 86.9 میلیون دلار به ازبکستان، 66.1 میلیون دلار به تاجیکستان، 36.8 میلیون دلار به ترکمنستان، 34.7 میلیون دلار به ایران و همچنین 432.9 میلیون افغانی و 17.2 میلیون دلار به شرکت‌های تولید برق داخلی بدهکار بوده که همه را پرداخت کرده است.

در ماه عقرب سال گذشته، مولوی عبداللطیف منصور سرپرست وزارت انرژی و آب افغانستان همزمان با برگزاری نمایشگاه صنعت برق ایران به تهران سفر کرد و ضمن بازدید از این نمایشگاه گفت: هدف ما از سفر به ایران در مورد تمدید قرارداد برق و همچنین صحبت در مورد تعرفه آن بود. در این میان، نمایشگاه صنعت برق ایران افتتاح شد و ما هم دعوت شدیم که به این نمایشگاه بیاییم.

وی با استقبال از حضور در این نمایشگاه تأکید کرد: باید از تجاربی که ایرانی ها دارند، استفاده کنیم.

تمدید قرارداد برق وارداتی از ازبکستان به افغانستان

کلیدواژه