انتقاد از تعلیق و ظایف 15 والی
(last modified Wed, 04 Jan 2017 08:29:04 GMT )
جدی 15, 1395 12:59 Asia/Kabul

محمد مختاری کارشناس سیاسی افغانستان با چالش آفرین خواندن تعلیق وظایف تعدادی از مقامات بلند پایه تاکید کرد " باید نخست تکلیف سرپرستهای ادارات روشن شود.

کارشناس سیاسی افغانستان در واکنش به تعلیق وظایف یک وزیر و 15والی  گفت " مبارزه با فساد در شرایط خاص افغانستان باید به دور از احساسات و با تامل بیشتر انجام شود.

محمد مختاری در مصاحبه با رادیو دری تاکید کرد " در شرایطی که بسیاری از نقاط افغانستان ناامن است و تعداد زیادی از نهادهای دولتی هم توسط سرپرستها اداره می شوند تعلیق دسته جمعی تعدادی از مسئولین چالش آفرین است.

به باور وی ؛افغانستان در شرایط بحرانی قرار دارد زیرا در کنار تهدیدهای مخالفان مسلح  به میدان جنگ و زورآزمایی قدرتهای بزرگ جهانی تبدیل شده است و این قدرتها به بهانه های مبارزه با تروریسم ،فساد اداری و مواد مخدر تلاش می کنند جای پای خودشان را محکم تر می کند.

مختاری تصریح نمود "نخست باید تکلیف سرپرستها روشن شود زیرا  آنها انگیزه و صلاحیت لازم را برای مبارزه جدی با فساد نخواهند داشت که می تواند حیات خلوتی را برای برخی از مامورین سودجو فراهم کند.

کارشناس سیاسی افغانستان افزود "مسئولین مبارزه با فساد پس از تعیین تکلیف سرپرستها می توانند  مدارک و شواهد لازم را ارائه کنند و اگر عدم صلاحیت یک والی یا یک وزیر احراز شد محاکمه و مجازات گردد.

 

 

کلیدواژه