ثور 23, 1403 17:12 Asia/Kabul
  • وزارت اقتصاد طالبان راهبرد «جایگزینی واردات» را پیگیری می‌کند
    وزارت اقتصاد طالبان راهبرد «جایگزینی واردات» را پیگیری می‌کند

معاون وزیر اقتصاد طالبان گفت: با هدف تقویت صادرات و جلوگیری از واردات بی رویه به افغانستان، این وزارتخانه راهبرد «جایگزینی واردات» را در دستور کار قرار داده است.

به گزارش رادیو دری؛ عبداللطیف نظری در مراسم افتتاح نمایشگاه ملی و بین‌المللی افغانستان که به مناسبت هفته صنعت در این کشور برگزار شده است افزود: گفت: مقامات کابل به راهبرد «جایگزینی واردات» در افغانستان توجه ویژه ای کرده اند تا در نتیجه آن، صادرات تقویت و از واردات بی‌رویه به کشور جلوگیری شود.

وی افزود: حکومت سرپرست همچنین با معرفی جاذبه‌های سرمایه‌گذاری در افغانستان، سرمایه های جدیدی را به کشور جذب و از فرار سرمایه جلوگیری کرده است.

راهبرد «جایگزینی واردات» که معاون وزیر اقتصاد طالبان از آن به عنوان استراتژی طالبان در حوزه اقتصادی نام برده است، یکی از مهم ترین راهبردهای توسعه در کشورهای در حال توسعه به شمار می‌رود که در آن، تولیدات داخلی جایگزین واردات خارجی می‌شود.

 به رغم انتقادات بسیاری از کارشناسان و صاحبنظران علم توسعه از این سیاست اقتصادی، با این حال، راهبرد جایگزینی واردات می تواند باعث کاهش واردات، افزایش صادرات، تقویت تجارت‌ داخلی کوچک و بزرگ و افزایش ارزش اقتصاد ملی در کشورهای در حال توسعه شود.

سیاست جدید افغانستان، استفاده از تولیدات داخلی

جلوگیری از واردات کالای بی کیفیت، با حمایت از تولیدات داخلی در افغانستان

کلیدواژه