ثور 26, 1403 19:41 Asia/Kabul
  • هشدار مقام‌های پیشین آمریکا درباره تجدید قوای گروههای تروریستی در افغانستان
    هشدار مقام‌های پیشین آمریکا درباره تجدید قوای گروههای تروریستی در افغانستان

شماری از مقام های پیشین آمریکا از دولت واشنگتن خواسته اند تا برای فشار آوردن بر رهبران طالبان به منظور قطع رابطه با گروههای تروریستی همچون القاعده پرواز هواپیماهای بی‌سرنشین را در آسمان افغانستان افزایش دهد.

به گزارش رادیو دری؛ یک گروه مطالعاتی از مقام‌های پیشین امریکا با اشاره به  نتایج  تحقیق تازه‌ موسسه مطالعات صلح این کشور ادعا کرده است که گروه‌های افراطی در افغانستان فرصت تازه ای برای سازماندهی و تجدید قوا پیدا کرده‌اند.

آنان تاکید کرده اند که واشنگتن نباید تهدیدهای تروریستی از افغانستان را نادیده بگیرد؛ بلکه باید تهدیدهای تروریستی مانند شاخه خراسان داعش و تحریک طالبان پاکستانی (تی‌تی‌پی) در خاک افغانستان و پاکستان  را شناسایی و برای نابودی آنها اقدام کند.

 رئیس این گروه مطالعاتی و نماینده ویژه پیشین امریکا برای افغانستان و پاکستان گفته است: واشنگتن برای حفظ منافعش در منطقه، چاره‌ای جز رابطه با اسلام‌آباد ندارد.

لورل میلر افزود: افراد زیادی در بالاترین سطوح دولت ایالات متحده براساس تجربیات 20 ساله جنگ در افغانستان، تنفر شدیدی نسبت به پاکستان دارند و این دیدگاه وجود دارد که پاکستان در 20 سال گذشته در مبارزه با تروریسم با ایالات متحده غیرصادقانه رفتار کرده است، اما اکنون آمریکا گزینه ای جز همکاری با اسلام آباد ندارد.

رهبر جماعت اسلامی پاکستان: آمریکا مقصر ترویج ناامنی در افغانستان و پاکستان است

ادامه گشت زنی هواپیماهای بدون سرنشین در افغانستان

کلیدواژه