ثور 27, 1403 11:18 Asia/Kabul
  • افغانستان استراتژی افزایش صادرات و جلوگیری از واردات بی رویه را دنبال می کند

معاون وزارت اقتصاد حکومت طالبان گفت: افغانستان اکنون استراتژی افزایش صادرات و جلوگیری از واردات بی رویه را دنبال می کند.

داکتر عبداللطیف نظری در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری در کابل اظهار کرد: پیگیری این استراتژی به معنای آن است که باید برای محصولات تولیدی افغانستان بازاریابی کنیم، صادرات محصولات زراعتی و صنعتی که در این کشور تولید می شود افزایش و توسعه پیدا کند و به این ترتیب تولیدات داخلی تقویت شود و معیارهایی هم برای واردات تعیین شود و جلو واردات محصولات بی کیفیت گرفته شود.

وی افزود: واردات و صادرات افغانستان در حال حاضر وضعیت مطلوبی دارد و نوعی توازن بین واردات و صادرات به وجود آمده البته تلاش این است که صادرات افغانستان توسعه پیدا کند و با توجه به نیازمندی ها، واردات هم مورد توجه است.

به گفته معاون وزارت اقتصاد حکومت طالبان ایجاد توازن بین واردات و صادرات برای افغانستان از اهمیت ویژه ای برخوردار است اما اکنون تمام کالاهای مورد نیاز در داخل افغانستان تولید نمی شود و در کنار توجه به توسعه صادرات، موضوع واردات کالاهای مورد نیاز هم در دستور کار است.

نظری اضافه کرد: در حال حاضر وضعیت امنیتی در افغانستان مطلوب است، جان و مال سرمایه گذاران در مصونیت است، فساد به حداقل رسیده و شرایط به گونه ای است که فرار سرمایه از افغانستان انجام نشود و سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای سرمایه گذاری در این کشور تشویق شوند.

 

کلیدواژه