ثور 27, 1403 13:51 Asia/Kabul

​​​​​​​گردهمآیی بین ادارات حکومت طالبان و نهادهای مختلف سازمان ملل و کمک کننده به هدف همآهنگی امور در کابل پایتخت افغانستان برگزار گردید.

به گزارش ذبیح الله قریشی خبرنگار رادیو دری، در این نشست نیازمندی های مردم و اولویت بندی حکومت و کمک های سازمان ملل ظرف یک سال گذشته و برنامه های آینده، ایجاد و گسترش تفاهم و همآهنگی بین حکومت طالبان ونهادهای های بین‌الملل مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این نشست مولوی امیر خان متقی سرپرست وزارت خارجه حکومت طالبان بابیان این که با ختم جنگ و تامین امنیت اکنون وقت آن رسیده تا تمام تمرکز برای بازسازی و پیشرفت صورت گیرد، گفت: علیرغم آن که امارت اسلامی تمام تلاش خود را می کند که کشور دوباره روی پای خود بایستد و به خودکفایی برسد اما جنگ های ۴۰ ساله، اقتصاد ویران، چند میلیون مهاجر در کشورهای همسایه، نظام صحی استوار به کمک های بیرونی، میلیون ها نفر معتاد، آلوده بودن یک بخش بزرگ از کشور به ماین و مواد منفجر ناشده،  تغییرات اقلیمی و سایر مشکلات طبیعی امکانات حکومت را ناکافی ساخته که بتواند به این همه مشکلات رسیدگی کند، بنابراین اکنون نیاز به کمک جهانی دیده می شود.

متقی اضافه کرد، برای استفاده بهتر از کمک های جهانی لازم است تا نوع کمک ها، چگونگی توزیع آن مطابق ضرورت و اولویت های نیاز مردم افغانستان معلوم گردد.

همچنان در این نشست معاون نماینده سازمان ملل و مسئول کمک های بشری در افغانستان با اشاره به فعالیت های سازمان ملل گفت: سازمان ملل در کنارعرصه کمک های بشری باید روی این موضوع تمرکز کند که این کمک ها در کدام بخش ها نیاز است  تا همآهنگ انجام شود.

در این نشست مسولین ادارات حکومت طالبان و نهادهای امداد رسان بین المللی و سازمان ملل درباره شناسایی اولویت ها و شریک نمودن آن ها، همآهنگی و گسترش همکاری ها گفتگو نمودند.

معاون دبیرکل سازمان ملل به افغانستان می‌آید

کلیدواژه