جدی 15, 1395 17:30 Asia/Kabul

درست تطبیق نشدن قوانین ونبود حکومت داری خوب در افغانستان باعث گسترش فساد اداری و افزایش چالش ها برای تامین حاکمیت قانون در این کشور شده است.

به گزارش خبرنگار رادیو دری،شرکت کنندگان در "گفتمان دانشجویی پیرامون حاکمیت قانون در افغانستان" برضرورت بازنگری درعملکرد حکومت مداران کشورشان تاکید کردند .

این گفتمان که از سوی نهاد دانش آموختگان افغان، و کمیته مستقل نظارت و ارزیابی مبارزه با فساد اداری در شهرمزارشریف مرکز ولایت بلخ برگزار گردید شرکت کنندگان ضمن ارزیابی عملکرد حکومت وحدت ملی وبرشمردن چالشهای موجود در کشورشان قانون مداری شهروندان افغانستان را یگانه راه رسیدن به ثبات درجامعه  دانستند .

جمشید فردی مسئول نهاد دانش آموختگان افغانستان در بلخ ،عدم حکومتداری خوب ودر نظر نگرفتن خواست های مردم ازسوی مسئولان درجه اول حکومت را ازجمله چالش هایی میداند که در کشورش وجود دارد و به باور وی همواره این عوامل باعث شده است تا مشکلات روز به روز درافغانستان افزایش یابد.

جوانان شرکت کننده در گفتمان حاکمیت قانون که درشهرمزارشریف برگزار شد براین باورند تازمانی که حاکمان موجود درافغانستان دست از زیاده خواهی برندارند ومصالح ملی را در نظرنگیرند مشکلات افغانستان بخصوص دررابطه با حاکمیت قانون حل نخواهد شد .

جزئیات بیشتر این خبر در گزارش همکارمان کاظم حیدری موجود است.

کلیدواژه