ثور 31, 1403 15:21 Asia/Kabul

وزیر خارجه حکومت طالبان در دیدار با نماینده ویژه ایران در کابل تأکید کرد نقش رئیس جمهور فقید ایران در توسعه همکاری‌های منطقه‌ای به‌ویژه در رابطه با افغانستان ارزشمند بود.

به گزارش رادیو دری، امیرخان متقی وزیر امور خارجه حکومت طالبان در دیدار با حسن کاظمی قمی نماینده ویژه و سفیر ایران در کابل، مراتب همدردی و تسلیت حکومت سرپرست و ملت افغانستان را در پیوند به سانحه سقوط بالگرد و شهادت آیت‌الله رئیسی و هیأت همراه ایشان اعلام کرد.

وی از خداوند متعال برای جان باختگان بهشت‌ برین و برای ملت ایران صبر جمیل استدعا کرد.

متقی در این دیدار، نقش و زعامت رئیس‌ جمهور و وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران را در توسعه همکاری‌های منطقه‌ای به‌خصوص با افغانستان ارزشمند خواند.

کاظمی قمی نیز در این دیدار ضمن سپاسگزاری از پیام تسلیت حکومت و مردم افغانستان، اظهار داشت: حکومت و مردم ایران این پیام را در نخستین لحظات حادثه دریافت نموده است.

وی نیز در پایان روابط میان ملت‌ها و حکومت‌های افغانستان و ایران را صمیمی دانست و اظهار داشت که جانب افغانستان را در جریان آخرین مراسم تدفین پیکر شهدا قرار خواهد داد.

دیگر مقام‌های حکومت فعلی و پیشین افغانستان نیز در پیام های جداگانه ای شهادت رئیس جمهور، وزیر خارجه و دیگر مقام های جمهوری اسلامی ایران را تسلیت گفتند.

پیام تسلیت "ارگ" به دولت و ملت ایران

کلیدواژه