ریاست‌ جمهوری افغانستان اظهارات «عطا محمد نور» را رد کرد
(last modified 1395-10-15T13:18:25+00:00 )
جدی 15, 1395 17:48 Asia/Kabul

سخنگوی ریاست‌ جمهوری افغانستان، شایعات درباره اظهارات اخیر سرپرست ولایت بلخ مبنی بر پیشنهاد جانشینی وی به جای عبدالرشید دوستم را رد کرد .

به گزارش خبرنگار رادیو دری، «هارون چخانسوری اعلام کرد، «عطا محمد نور» سرپرست ولایت بلخ چنین اظهارنظری نکرده است.

سرپرست ولایت بلخ درشمال افغانستان گفته بود که مقام‌هایی در دولت  وحدت ملی به وی پیشنهاد داده‌اند که در صورت کنار رفتن جنرال «عبدالرشید دوستم»، معاون اول ریاست جمهوری این کشور، می‌تواند جایگزین وی شود.

«عنایت الله بابر فرهمند»  رئیس دفتر جنرال «عبدالرشید دوستم» معاون اول ریاست جمهوری افغانستان، نیز در واکنش به این اظهارات اعلام کرد، «عطا محمد نور»  برای آزادشدن حساب‌های مالی خود با ارگ ریاست جمهوری این کشور معامله کرده است.

عنایت‌‎الله بابر فرهمند ، خواستار توضیح در این مورد شد وگفت : "ما می‎خواهیم ارگ به ادعاهای آقای نور در مورد مذاکراتی که در آن به او پست معاون اولی پیشنهاد شده است، توضیح بدهد. ما با شدیدترین الفاظ چنین ادعایی را تقبیح می‎کنیم و در مورد آن ابراز انزجار می‎نماییم."

اختلاف میان دوستم و عطا محمد نور در حالی تشدید شده است که چندی پیش اعتراض‌ها در شماری از شهرهای ولایات شمالی افغانستان به پاره شدن تصاویر رهبر حزب جنبش ملی و معاون اول ریاست جمهوری کشور منجر شد.معترضان پاره شدن عکس‌های دوستم در شهر مزار شریف  را محکوم کرده و خواستار محاکمه عاملان آن شده بوده بودند . سرپرست ولایت بلخ در پیامی پاره کردن تصاویر دوستم ازسوی هوارداران خود را رد کرده بود. 

جزئیات بیشتر این خبر در گزارش همکارمان نیلوفر نوروزی موجود است.

کلیدواژه