جوزا 03, 1403 18:22 Asia/Kabul

وزیر خارجه‌ قطر از حکومت طالبان خواست در نشست سوم دوحه اشتراک کنند.

به گزارش زهرا سلطانی خبرنگار رادیو دری، دفتر معاون اقتصادی ریاست‌الوزرای حکومت طالبان امروز پنج شنبه اعلام کرد که ملاعبدالغنی برادر با مقامات قطری به شمول محمد بن عبدالعزیز آل خلیفی، وزیر خارجه‌ این کشور دیدار کرد. 

در اعلامیه‌ این معاونیت آمده که دو طرف درباره گسترش همکاری‌های تجاری گفت وگو کرده اند و وزیر خارجه‌ قطر گفته است که سرمایه‌گذاران این کشور برای فعالیت اقتصادی در افغانستان در آینده نزدیک به کابل سفر می‌کنند. 

طبق این اعلامیه، محمد بن عبدالعزیز آل خلیفی از حکومت طالبان خواسته که در نشست سوم دوحه اشتراک کنند.

وزیر خارجه قطر تاکید کرده است که نشست آتی دوحه بدون حضور نمایندگان طالبان «بی‌نتیجه» خواهد بود. 

در همین حال صفحه‌ ارگ حکومت طالبان نیز در خبرنامه‌ای گفته است که اعضای کمیسیون سیاسی به ریاست مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی رییس‌الوزرا در مورد نشست دوحه گفت‌وگو کرده‌اند. 

بر اساس این خبرنامه، در این جلسه در خصوص گسترش روابط و تعامل با شماری از کشورها صحبت شده است.

حکومت طالبان تاکنون به‌گونه‌ رسمی اعلام نکرده‌ است که در نشست سوم دوحه اشتراک می‌کند یا نه؛ اما آگاهان می‌گویند که احتمال اشتراک آنان در نشست آتی دوحه زیاد است.

پیش از این ضمیر کابلوف نماینده ویژه روسیه برای افغانستان نیز در دیدار با امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه حکومت طالبان تأکید کرده بود نشست آتی دوحه بدون حضور نمایندگان طالبان بی نتیجه خواهد بود.

سازمان ملل متحد اخیرا از برگزاری نشست دوحه به تاریخ ۳۰ جون/ژوئن و یکم جولای (۱۰ و ۱۱ سرطان/تیر) خبر داد و ضمن دعوت از حکومت طالبان برای حضور در این نشست، هدف‌ از آن را افزایش تعامل بین‌المللی با افغانستان عنوان کرد. 

کابلوف: نشست آینده دوحه بدون موافقت طالبان به نتیجه نخواهد رسید

کلیدواژه